אופטימיזציה לאתר – טעויות נפוצות של מקדמים חובבים
עבודת אופטימיזציה היא חלק בלתי נפרד מכל הליך קידום אורגני. גם מקדמים מתחילים מודעים לחשיבות של אופטימיזציה לאתר אולם לרוב הם מבצעים טעויות שונות שעשויות לעשות נזק לקידום האורגני של האתר במקום להיטיב עם ההליך. לעתים הטעויות ינבעו מחוסר ידע מקצועי, לעתים מעצלנות יתר בעבודה, לעתים מחוסר ניסיון והבנה של מה באמת צריך (ולחשוב שמשהו אחר הוא הנכון לעשות) או ידע מיושן שהם עדיין עושים בו שימוש. כלומר מקדם אתרים שלא לומד את השינויים והעדכונים הנעשים לאורך הזמן במנוע החיפוש לא יוכל להצליח לאורך זמן. יהיה עליו לבצע אופטימיזציה והתאמות לאתרים שהוא מקדם בהתאם לעדכונים השונים של גוגל ולהמלצות הרווחות בתחום. בכתבה זו נסקור כמה מהטעויות הנפוצות הללו ומה כן כדאי לעשות.
לחסוך זמן עבודה באופטימיזציה:
עבודת אופטימיזציה לאתר היא חלק חשוב מאוד בהליך קידום אורגני של אתר מסוים. מקדמים מתחילים או כאלה שלא מתייחסים לעבודה וללקוחות שלהם ברצינות עשויים לדלג על חלק זה בעבודה כדי לחסוך לעצמם זמן ולמקסם רווחים. זו טעות קשה מאוד של מקדמי אתרים כיוון שללא ביצוע התאמות שונות בתוך האתר: התאמות בתוכן, שיפור מהירות טעינה של עמודים, קישורים פנימיים בין עמודים ועוד דאגה לפרמטרים שונים – האתר לא יספק את הסחורה, לא במיקום שלו בגוגל ולא ביחסי המרה גבוהים. דאגו להשאיר זמן עבודה חודשי קצוב לעבודה על אופטימיזציה של האתר שלכם או של הלקוח שלכם במסגרת שעות העבודה החודשיות הקצובות לפרויקט.
מה זה קישורים פנימיים?
רבים נוטים לדאוג רק לקישורים הנכנסים לאתר מרחבי הרשת ושוכחים לדאוג לקישורים פנימיים. קישורים פנימיים הם קישורים המקשרים מעמוד אחד באתר לעמוד אחר באותו אתר. למעשה, לאחר שיודעים מה צריך ואיך צריך לעשות, העבודה היא פשוטה יותר ולוקחת בסך הכול כמה דקות בכל חודש לבצע התאמות ולפזר את הקישורים בצורה נכונה. ביחס לזמן ההשקעה התועלת היא כל כך גדולה שפשוט חבל לא לעשות את זה.
תוכן המותאם רק למנועי החיפוש:
אומנם עברנו כבר את השנים שבהם מקדמי אתרים היו דואגים לתכנים בצורה רובוטית, כלומר רק כאלה המתאימים למנועי החיפוש בלבד, אך עדיין תתפלאו לשמוע שמקדמי אתרים רבים (בעיקר מתחילים) עדיין מייחסים חשיבות גדולה יותר להתאמת התוכן למנוע החיפוש מאשר לגולשים. התוכן שלכם צריך להיות מופנה בראש ובראשונה לגולשים ולספק להם ערך. זה יגרום לכך שהגולש יקרא יותר את המאמר שלכם, יישאר יותר זמן באתר שלכם, יעריך אתכם יותר ולכן גם יכול להגיב לכם, לשתף את התוכן, לקרוא מאמרים נוספים באתר שלכם ובסופו של דבר גם לרכוש מכם. הרי שאתם לא רק רוצים לקדם את האתר בשביל להביא מספרים לאתר (כלומר יותר גולשים והעיקר הכמות) אלא גם תנועה איכותית שתפיקו ממנה את המירב ותהפכו את הגולשים הללו ללקוחות.
עומס רב על האתר:
זה בסדר להעשיר את האתר בתמונות, סרטונים וסוגי תכנים נוספים. זה נקרא העשרת מידע באתר וזה אפילו מומלץ כחלק משיפור חוויית המשתמש באתר ומומלץ גם לקידום האורגני שלו. אולם גם כאשר אתם מוסיפים מדיה נוספת לאתר שלכם זכרו כי תמונות למשל שוקלות הרבה, בטח ביחס לטקסט כתוב, ולכן חשוב לכווץ את התמונות ולבצע עבורן אופטימיזציה כדי להפחית את העול שלהן על השרת. עומס יתר על השרת עשוי לגרום לקריסת האתר או להפעלה מאוד איטית שלו.
לא לתקן שגיאות קוד באתר:
לעתים רבות במהלך עבודה על האתר או ביצוע שינויים בעיצוב האתר, הוספת קוד CSS לביצוע התאמות ידניות ועוד פעולות שונות יכולות להשאיר חלקות קוד שגויות או שאריות קוד לא שימושיות. חשוב להסיר כאלה מהדרך. מלבד העובדה שאלה תופסים לכם מתקציב הזחילה של גוגל בסריקת האתר שלכם הם יכולים להאט את מהירות האתר שלכם וכמובן לפגוע גם בקידום האורגני של האתר עם קוד שגוי, קישורים ריקים ועוד.