קידום ממומן VS קידום אורגני
אם תחפשו קידום ממומן מול קידום אורגני תגלו עשרות אלפי תוצאות לכל הפחות בנושא זה. כלומר עשרות אלפי עמודים העוסקים בהשוואה הידועה שבין 2 טכניקות הפרסום המובילות בתחום הפרסום הדיגיטלי. אם אתם קוראים כתבה זו כנראה גם אתם רוצים להחכים מעט לפני שאתם שמים את הכסף שלכם בסל מסוים ומקווים שהוא יניב לכם הרבה יותר מההשקעה שלכם. אז האם להשקיע בקידום ממומן או קידום אורגני בעזרת מקדם אתרים פרילנסר? האם יש שיטה עדיפה על השנייה ואם כן באילו מקרים? בואו ונשווה.
#1 – עלות מול תועלת:
הדבר הראשון שאנו רוצים לבדוק הוא עלות מול תועלת. העלות של ליד ממוצע עשוי לנוע כמה שקלים לכמה עשרות שקלים באמצעות הקמפיין הממומן בגוגל. זה תלוי בתחום, במידת התחרות, בסוג ועלות השירות וכו'. נניח שאתם משקיעים 2500 שקלים בחודש בפרסום ממומן ונניח שממוצע העלות להקלקה יעמוד על 3 שקלים לכניסה לאתר שלכם (בתחומים מסוימים מדובר בעלות יקרה ובתחומים אחרים עלות זולה מאוד). הרי שמדובר בערך ב800+ גולשים המגיעים לאתר שלכם מהקמפיין הממומן בכל חודש. מתוכם נניח שיש לכם 5% פונים זה יוצא בערך 40 פניות בחודש. אם תשקיעו 2500 בקידום אורגני לאורך זמן ייתכן וכמות הכניסות לאתר שלכם תגיע אפילו ליותר מ800 גולשים עם לפחות כמה עשרות כניסות ביום וכמה פניות ביום באתר שלכם.
#2 – תוצאות לאיזה טווח?
כאן היתרון הוא לכיוון הפרסום הממומן שכן הוא פועל לטווח הקצר ואילו הקידום האורגני דורש השקעה והתמדה לאורך זמן.
#3 – מוניטין/מיתוג:
דבר אחרון שנרצה להתייחס אליו הוא נושא המוניטין והמיתוג שכן להיות בתוצאה הראשונה בגוגל לביטויי מפתח בתחום שלכם ולהיות מעל המתחרים שלכם בתוצאות משפר משמעותית את המוניטין והסמכות שלכם בעיני הגולשים. לעומת זאת אין לכך משמעות רבה בעיני הגולשים כאשר מדובר בפרסומת ממומנת.