עיצוב אתר ככלי קידום בגוגל
אחד מהפרמטרים שמשפיעים בצורה ניכרת על הזמן שבו הגולש יבלה באתר שלנו ואף יונע לפעולה הוא ללא ספק העיצוב של האתר, את העובדה שאתר האינטרנט שלך הוא כרטיס הביקור שלך כולנו כבר יודעים.
השאלה איך הופכים את אותו כרטיס ביקור לאחר, לשונה, לייחודי לכזה שימשוך אליו גולשים. מדובר בשאלה לא פשוטה בה מפתחי אתרים ומעצבי אתרים רבים עוסקים יום ביומו. כיצד לייעל את תהליך החשיפה וליצור תנועתיות של קהל רלוונטי. לא פשוט. תהליך בניית האתר מורכב משלבים רבים הכוללים אפיון מעמיק ואינטנסיבי של העסק.
בגדול, קיימים שני סוגים של אתרים. אתרים ששמים בהם דגש על אנימציה ואתרים ששמים בהם דגש על קידום אתרים בגוגל על בסיס תוכן, לכל אחד מהאתרים האלה יש יתרונות וחסרונות, אך ההחלטה הסופית חייבת להתבסס על הרעיון הכללי של האתר ועל הסביבה העסקית שבה הוא שוחה.
יותר אנימציה = יותר באז. יותר באז = מיתוג גבוה. הבעייתיות באתרים עם אנימציה גבוהה היא שמצד אחד הם עולים יותר, הם כבדים ותופסים מקום רב באחסון לכן נטענים לאט יותר, מצד שני, אמנם חוויית המשתמש שלהם בעלת פוטנציאל גבוה אך קשה לקדם אותם ב- Google והשימוש בהם לעתים מסורבל, אך זמן הגלישה באתרים אלו וחווית הגלישה, בייחוד אם הוא ממושך הוא פרמטר חשוב בציון הקידום של Google.
לעומתם, אתרים המתבססים על מידע ותוכן, מטרתם קודם על להיות מקודמים ב- Google יהיו הרבה יותר שמישים וקלים להפעלה ויחד עם זאת, עבודת הקידום תהיה קלה יותר, היות והם משופעים תוכן שעוזר לקדמו, כמובן שהתוכן חייב להיות מתאים לרעיון האתר, לדוגמא אתר אינטרנט של נגרייה לא יכול להכיל טקסט ותוכן שמדבר על טלפונים סלולאריים.
יש קשר ישיר בין הדרך שבה אנו בוחרים לעצב את האתר לבין האפקטיביות שבה המסר השיווקי עובר הלאה, לקהל היעד שלו. שיווק דיגיטלי המתבצע דרך אתר אינטרנטי עסקי מתבסס על עבודה בשלבים שאחד מהם הוא שלב העיצוב, עליו יש לשים את הדעת ולכוון בצורה מדויקת לרעיון הכללי עליו מתבסס תהליך בניית האתר, עיצוב האתר והתשתית בו הוא נבנה הוא מרכיב חשוב למקדם האתרים העתידי שלכם.