בעלי אתרים – כך תגרמו לגולשים להישאר באתר

כיום עסקים כבר מבינים שעל מנת להישאר חלק מהמשחק, על מנת להגיע לכמה שיותר לקוחות, על מנת ליישר קו אל מול המתחרים ועל מנת להשקיע פחות ולהרוויח יותר – עליהם להיות נוכחים היכן שכולם נושמים, חיים, נהנים ועובדים – ברשת האינטרנטית, ועל כן רבים משקיעים בשיווק דיגיטלי, כאשר אין זה משנה אם עסקים בוחרים להשקיע בסרט שרץ ביוטיוב, בהרמה של פורום מקצועי, או בתחזוקה של דף עסקי בפייסבוק, וזאת כי יש דבר אחד שנכון עבור כולם, ומי שבקיא בשיווק מבין שמדובר באתר עסקי, אך גם ראוי להבין שהחזקה של אתר אינטרנטי אינה מספיקה, ופה נרחיב מה ניתן לעשות בכדי למשוך יותר לקוחות פוטנציאליים ולגרום להם להישאר כמה שיותר זמן באתר.
למידה מהנה
רגע לפני שנסביר כיצד ניתן לתפוס את תשומת הלב של הלקוח ולגרום לו להישאר יותר זמן באתר, נעצור לציין מדוע המשימה כה חשובה ופה נציף את הסיבה הבאה: ככול שגולשים נשארים יותר זמן באתר, כך גוגל מעניקה יותר נקודות זכות, משמע כך גוגל מסייעת להגיע לראש תוצאות החיפוש. מדובר במהלך קידום אורגני, מהלך יעיל ואפקטיבי ביותר, ועל כן גם אם יש לעצור וללמוד את התחום, ההשקעה ללא ספק שווה. פה נציין שברשת לא חסרים טיפים בנושא, ואילו ההמלצה שלנו היא שתפעילו רדיו אונליין ותחפשו אחר פורומים מקצועיים. באופן שכזה גם תיהנו וגם תתחילו להיכנס לעובי הקורה, ואם אתם מתעצלים, הרשו לנו להציג בפניכם ארבעה טיפים מובילים.
4 טיפים שגם האתר שלכם צריך
- עיצוב מותאם – הלקוחות של היום רחוקים מלהיות טיפשים והם בעיקר חסרי סבלנות, ועל כן אם מבקשים שהם יגלו עניין באתר מסוים, עליו להיות כמה שיותר רלוונטי עבורם, בהתאם למאפיינים אישיים. אי לכך יש לבחון מיהו קהל היעד ומה מאפיין אותו, הן מבחינת מין, גיל, סטטוס ותחומי עניין והן מבחינת מידע, עיצוב והעדפות צרכניות. מנקודה זו יש לעצב בהתאם את האתר, כאשר אין רק מדובר בבחירת גופן וצבע מתאים, אלא גם מדובר בסידור נכון של הקטגוריות השונות, כך שחווית הגלישה תהיה כמה שיותר נעימה.
- תוכן – טוב להשקיע בתוכן איכותי באתר, הן עבור קידום אורגני והן עבור סגירת עסקה, וכאשר מדובר בתוכן, יש להבין שקיימות לא מעט אופציות, כגון כאלו שהן יותר יצירתיות. כך למשל ניתן להשקיע בתוכן שעוסק בהמלצות, בתרחיש משתמש, בהכוונה מקצועית וכדומה, כאשר הכול מותאם למוצר / השירות בו העסק מתמקד. אספקט נוסף נוגע לתוכן חזותי. פה רצוי להשקיע בתמונות איכותיות של המוצר ובתמונות של אנשים (עדיף פרצופים).
- סרטים קצרים – אין כמו למשוך את השהות של הלקוח באתר באמצעות שילוב של סרטון קצר, כאשר הסרטון יכול להדגים כיצד מטפלים במוצר, כיצד מנקים אותו, להציע היכרות עם מייסד העסק, להציג צילומים של צוות העובדים, תגובות של לקוחות ועוד.
- קישורים – ציינו תוכן אך טרם ציינו קישורים, ופה נציין שקישורים יכולים להיות הן חיצוניים והן פנימיים, משמע ניתן להשתיל מחוץ לאתר קישורים שיובילו אליו וניתן לבצע פעולה הפוכה. כך למשל אם משקיעים בתוכן מקצועי ושותלים בו קישורים שמפנים לאתרים אחרים, הרי שהאתר ממשיך להיות פתוח בזמן שפותחים חלון חדש ומעיינים במאמר אחר. מכאן במקום שייקח לקרוא את המאמר שתי דקות, ייקח לגולש הרבה יותר זמן – תלוי באופי וביעד של הקישורים.
4 צעדים
אם נסכם, נציין שפתיחה של אתר עסקי מאוד חשובה, אך היא מהווה רק צעד ראשון. הצעד השני יהיה למשוך לאתר לקוחות, הצעד השלישי יהיה לגרום ללקוחות פוטנציאלים להישאר באתר ואילו הצעד הרביעי יהיה להוביל לסגירת עסקה מקוונת באופן מהיר ופשוט, אך זהו כבר נושא למאמר אחר.