ערן פולק מפרט על היתרונות והחסרונות של מסחר באמזון

מסחר באינטרנט זה עולם שלם, עם חוקים משלו ועם כללים משלו. יותר מזה, מסחר באינטרנט איננו יכול להיות מנותק מהפלטפורמה שבאמצעותה הוא מתקיים. הפעם, ערן פולק מבקש לפרט על היתרונות ועל החסרונות של מסחר באזמון ואיך כדאי לנהוג כדי להצליח.
לא צריך להחזיק חנות
לפני עידן אמזון ויתר פלטפורמות המסחר המרכזיות, אי אפשר היה למכור שום דבר מבלי לנהל עסק כדוגמת חנות או לפחות דוכן. ערן פולק מסביר כי היתרון העצום של המסחר באמזון הינו שכבר לא חייבים להחזיק אפילו שטח מסחר או שטחי מדף מינימליים. מכיוון ששטחי מסחר ושכירות של חנויות מהוות הוצאה מרכזית עבור בעלי עסקים, מדובר למעשה על חיסכון ניכר בהוצאות. עוד יתרון גדול – אפשר בהחלט לעבוד מהבית.
זהירות – טעויות עלולות לעלות לכם כסף
יש הרבה מאוד יתרונות למסחר באמזון מלבד העובדה שלא צריך להחזיק חנות. לפני שנסקור אותם, מר ערן פולק רוצה לפרט על משהו שמחייב הרבה זהירות. אי אפשר לומר שזהו בדיוק חיסרון אבל זה בהחלט לא יתרון. מסחר באמזון שלא מתנהל נכון עלול לעלות לכם כסף. יזם שסיפר על ניסיונו בתחום זה גילה שעל מנת להגיע ללקוחות הוא העניק שוברי הנחה מקוונים ללקוחות הראשונים. אלא שבמקום להעניק הנחה של עשרים או שלושים אחוזים הוא הקליד בטעות הנחה של יותר מ-90 אחוז. בטרם שם לב לטעות הוא הפסיד אלפי שקלים.
מוצרים שלכם או של אחרים
יתרון חשוב של המסחר באמזון – ניתן בקלות למכור גם מוצרים שלכם וגם מוצרים של אחרים. אם אתם יצרנים, אם יש לכם מפעל תכשיטים או שאתם סורגים כובעים, תוכלו למכור באמזון מוצרים שלכם. אבל, זהו גם גן עדן לאנשים שלא רוצים או לא יכולים להחזיק סחורה. אפשר בהחלט למכור גם מוצרים שאחרים מייצרים כאשר אתם בעצם משמשים כמתווכים.
קל מאוד להתחיל
עוד יתרון עצום שיש למסחר באמזון – קל מאוד להתחיל. כלומר, אין חסמי כניסה. האינטרנט ואמזון בפרט פתוחים לכל וגם מי שאין לו מושג ממה להתחיל יכול להיכנס מהר לעניינים. יש המון טיפים והדרכות בנושא ויש יזמים שאף מצעים קורסים מפורטים. לאחר מכן, אפשר להתחיל לפעול בקטן ולאט לאט לצבור ביטחון ולהגדיל את נפח המכירות.
התחרות עזה במיוחד
אמנם העובדה שקל מאוד לסחור באמזון מהווה יתרון, אבל לא הכל וורוד. לעניין זה, החיסרון של מסחר באזמון כיום נשען על כך כי מדובר בפלטפורמה המונית. יש הרבה מאוד מתחרים על כל נישה ואפילו אם יש לכם מוצר מיוחד ממש, די מהר המתחרים יגלו אותו וירצו להשתתף בהצלחה. אם יש לכם חנות מיוחדת בקניון, אנשים יגיעו אליכם במיוחד. באמזון, קשה מאוד להציג את הייחוד שלכם, בפרט אם אתם מוכרים מתחילים.
זהירות – טרנדים מתים
סוחרים מתחילים עלולים להיפגש עם בעיה – זיהוי טרנדים בשלב מאוחר. סוחרים שלא מכירים את כללי השוק מזמינים סחורה בכמות גדולה (כדי ליהנות ממחיר נוח) אבל אם הטרנד כבר מת, הסחורה לא נמכרת. חיסרון זה, אגב, לא ייחודי רק לאמזון.
כדי להצליח צריך להשקיע
מי שחושב לפרסם מוצר באמזון וכי מיד המכירות יתחילו להמריא חייב להבין כי הדברים לא עובדים כך. כדי להצליח, במיוחד אם רוצים ממש להתפרנס מערוץ מכירות זה, יש צורך להשקיע. חייבים לא רק להציע מוצרים נדרשים אלא גם לספק שירות טוב. חשוב שהלקוחות יתנו ביקורות חיוביות וחשוב לא לשקוט על השמרים. תמיד כדאי לחפש מוצרים חדשים שיוכלו להצליח.