שיווק נכון בעולם המודרני מתחיל בניצול הדאטה
בעולם התחרותי שבו כולנו חיים יש צורך גדול לקדם כל עסק כדי להצליח לשרוד, להגדיל את מאגר הלקוחות או לפחות לשמר את הקיים. לכן זה לא מפתיע שכל בעלי העסקים, בין אם מדובר על עסקים גדולים, בינוניים או קטנים, משקיעים בשיווק. למעשה בעידן שלנו אנחנו משקיעים הרבה מאוד משאבים בנוכחות אינטרנטית הכוללת: בלוגים, אתרי אינטרנט, מיילים, הודעות טקסט ועוד הרבה דרכים אחרות ליצור קשרים עם הלקוחות שלנו. עם זאת, האם עצרתם אי פעם לחשוב כמה מידע באמת יש לכם על הלקוח? כלומר, האם עצרתם לבדוק איזו דאטה רצינית יש לכם ואיך תוכלו לנצל אותה לטובתכם? כאן בדיוק נכנס הנושא של Marketing Automation והגיע הזמן שגם אתם תיתנו על כך את הדעת.
כיצד מנצלים את כל המידע שאגרנו?
המהות האמיתית של Marketing Automation היא פשוט ניצול נכון של כל המידע אודות הלקוחות שלנו לצורכי קידום העסק. בפועל מדובר על מתודולוגיה שמאפשרת לנו למקסם את הפוטנציאל שיש במידע שאספנו בכל הדרכים האפשרויות הן הלקוחות הקיימים והן על הלקוחות הפוטנציאלים שלנו. אם נדע, בצורה אוטומטית וממוחשבת, לעבד את המידע הזה כמו שצריך, הרי שנוכל להגיע בקלות רבה ונכונה יותר לכל לקוח. אין דבר שהלקוח המודרני אוהב יותר מאשר כשמדברים אליו באופן אישי ובדרך שבה הוא יכול להאזין ולהקשיב, מה שאומר שווה להשקיע בזה לא מעט.
תזכורות ספציפיות לכל לקוח
פעמים רבות קורה שלקוח נכנס לאתר שלנו, מתחיל קניה אך בסופו של דבר עוזב הכול באמצע ויכולות להיות לכך סיבות שונות. בנוסף לכך, הלקוחות גם יכולים לשכוח שמגיעות להם הטבות שונות או הם אינם מודעים למבצעים שונים. ניהול נכון של הדאטה ושל המידע אודות הלקוחות יעזור לנו להבין מה כל אחד מהלקוחות שלנו מחפש ובאיזו נקודה בדיוק הוא נמצא ביחס להליך הרכישה. בצורה כזאת נוכל לשלוח לו תזכורות, למשוך אותו אלינו בחזרה בתוך לקוח ומהר מאוד נצליח כך למנף את העסק. במילים אחרות: אם חשוב לכם שהעסק יגדל, יתרחב וגם יניב לכם רווחים יפים יותר אין ספק שההשקעה ב Marketing Automationזו השקעה שלא כדאי לוותר עליה.