מחפשים קידום אתרים אורגני בגוגל?
רשת האינטרנט תופסת מקום אדיר בחיינו. האינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מעולמנו והוא חולש על כל תחומי החיים: תרבות, חדשות, לימודים, עסקים\צרכנות ועוד. בימנו, עסק שלא קיים ברשת, הוא עסק שלא קיים. נכון, אם לעסק כבר יש מאגר לקוחות ותיק ונאמן, הוא יכול לשרוד, אבל כל עסק שמעוניין לההיפך לרווחי יותר, להגדיל את מעגל הלקוחות והמכירות ואת המוניטין החיובי שלו – חייב לא רק להחזיק באתר אינטרט, אלא להיות מקודם במנועי החיפוש.
מה זה בכלל קידום אתרים? איך "מקדמים" אתר, ולאן צריך "לקדם" אותו? מה זה קידום אורגני ומה זה קידום ממומן? כל התשובות בהמשך.
מה זה קידום אתרים?
קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO) הוא מונח המתאר מכלול של פעולות המתבצעות במטרה לשפר מיקום של אתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש (בעיקר גוגל) – המתקבלות בתשובה לביטויי חיפוש שהוקלדו על ידי גולשים המחפשים דבר-מה באותו תחום בו האתר עוסק.
השגת מיקומי תוצאות גבוהים מניבה תוצאות מסחריות שמצדיקות את ההשקעה בקידום האתר – כלומר, הגדלת חשיפה למותג, הגדלת התנועה הנכנסת לאתר ואחוזי מכירות גבוהים יותר.
איך קידום אתרים בגוגל עובד?
יש לכם עסק שמוכר כלי נגינה ויש לו אתר באינטרנט.
גולש נכנס לגוגל ומקליד מילת חיפוש הרלוונטית לסוג הסחורה שאתם מוכרים – לדוגמה, "חליל צד".
אם הדף באתר שלכם שעוסק ב"חליל צד" לא עבר קידום אתרים (כלומר, התאמה לדרישות של מנועי החיפוש) – רוב הסיכויים שהוא לא יופיע בעשרת התוצאות הראשונות בעמוד הראשון של גוגל. הגולש, מן הסתם, יבחר בתוצאה של מתחרה שלכם, שהעמוד שלו כן מופיע באחת מהתוצאות הגבוהות. כך מפסידים לקוחות ולא מנצלים את הפוטנציאל הרווחי העצום של הרשת.
מי צריך קידום אתרים?
פשוט ולעניין – כל בעל אתר באינטרנט שמעוניין להפוך את האתר שלו לרווחי יותר, חייב קידום אתרים.
מעל ל-90% מאוכלוסיית הגולשים ברשת משתמשים במנוע החיפוש של גוגל בכדי למצוא מידע בנוגע למוצרים\שירותים שהם מעוניינים לרכוש. גוגל, ענקית מנועי החיפוש, משכללת את מערכותיה באופן תדיר – במטרה לשפר את סינון התוצאות שהיא מציגה בפניי הגולש המחפש, ולספק לו את התוצאות הטובות והמדויקות ביותר בתשובה לשאילתא שהקליד.
חלק חשוב מהעבודה של גוגל הוא סינון כמות התוצאות האדירה שמתקבלת עבור כל שאילתת חיפוש. לשם כך, מבצע מנוע החיפוש של גוגל סריקה מקיפה של כל עמודי האינטרנט הרלווטים עבור החיפוש שביצע הגולש– ומסנן אותם לפי קריטריונים שנקבעו מראש, ומתעדכנים מעת לעת.
אתר שלא עונה על הקריטריונים הללו – יש לו הרבה פחות סיכויים להיות מוצג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. ולמה זה כל כך גרוע? בגלל שפחות מ-5% מהגולשים עוברים לדף התוצאות ה-2! במילים אחרות, אתר שלא שאין לו קידום אתרים הוא אתר שלא הותאם לדרישות מנוע החיפוש – ולכן הוא לא ידורג במיקום גבוה. מאחר והגולשים כלל לא טורחים לעבור לעמוד השני של תוצאות החיפוש, שלא לדבר על עמוד 3,4,5 וכן הלאה – בעל האתר הזה פשוט מפסיד לקוחות.
לכן, כל בעל אתר באינטרנט שמעוניין בתנועה נכנסת לאתר שלו – חייב קידום אתרים.
איך עושים קידום אתרים אורגני?
קידום אורגני בגוגל הוא מכלול שלם של פעולות המתבצעות במטרה לקדם את האר למיקומים הגבוהים ביותר בתוצאות החיפוש. קידום אורגני בגוגל כולל:
קידום אתרים אורגני כרוך בביצוע שינויים באתר ומחוצה לו, כך שיהיה נוח ויזואלית ומועיל עבור הגולש – אך גם יהיה בנוי בצורה נכונה עבור מנועי החיפוש ובראשם גוגל. למנוע החיפוש של גוגל מספר רב של קריטריונים בעזרתם מחושבת איכותו של אתר, על פיה מוחלט המיקום שלו. בנייה נכונה עבור מנוע החיפוש תוביל לזיהוי האתר כאתר איכותי שעונה על הקריטריונים, ותגדיל את הסיכויים למיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
- טיפול במבנה האתר ובהיררכיה שלו. חשוב מאוד שההיררכיה באתר תהייה טובה.
- טיפול בתוכן באתר. ככל שהתוכן איכותי יותר, ובנוי בהתאם לקריטריונים של מנועי החיפוש – כך יש יותר סיכויים למיקומים גבוהים יותר.
- שינויים בקוד האתר. רוב חברות בניית האתרים בונות אתרים לפי קוד תכנות שאינו אופטימלי עבור מנועי החיפוש. אתר שהקוד שלו אינו מותאם לדרישות מנועי החיפוש, יהיה אתר שמנועי החיפוש יקטלגו כפחות אטרקטיבי עבורם, דבר הפוגע בדירוג האתר בתוצאות החיפוש.
- בניית קישורים: קידום אתרים אורגני מורכב גם בניית קישורים. קישורים רבים (בתנאי שהם איכותיים) מאתרים חיצוניים אל האתר שלכם – מובילים את מנועי החיפוש למסקנה שהאתר שלכם רלוונטי מאוד וחושב, ויש למקם אותו גבוה בתוצאות החיפוש שלו.
מה ההבדל בין קידום אתרים אורגני לקידום ממומן?
לקידום ממומן יתרונות משלו, והוא לא סותר את הקידום האורגני. ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני הוא שקידום אתרים אורגני הוא השקעה לטווח רחוק: תוצאות גבוהות של קידום אורגני נשארות לאורך זמן, ובשונה מקידום ממומן, הן לא "נעלמות כלא היו" כאשר הפרסום יורד. לקידום אורגני החזר השקעה מעולה וארוך טווח.