הבדלי ניהול בין חנות פיזית לחנות אונליין
אחד השינויים המשמעותיים ביותר בתחום הקמעונאות הוא, המעבר מחנויות פיזיות לחנויות און ליין. במקום חנויות מסורתיות, כפי שהכרנו בעבר, כאלה שהיו נפתחות במרכזי הערים או בקניון, יותר ויותר חנויות ורשתות עוברות לזירה האינטרנטית, לצד גורמים פרטיים שונים אשר בוחרים שלא לפתוח בכלל חנויות פיזיות ולהגיע ישירות אל האופציה של חנות און ליין.
יש לא מעט הבדלים בניהול של חנות אונליין לעומת חנות פיזית. מדובר הבדלים שמתבטאים בעלויות כספיות, ניהול כוח אדם, ניהול מלאי, תקשורת עם לקוחות ועוד. אנחנו נציג את ההבדלים בין הצדדים על פי נקודות שונות.
ראשית, מבחינת עלויות אין ספק בכלל שניהול חנות אונליין, שבה מוכרים באינטרנט, היא הרבה יותר זולה מאשר ניהול חנות פיזית. הרי בעוד שבחנות אונליין אנחנו לא צריכים להשקיע בהשכרה או רכישה של שטח פיזי על כל המשתמע מכך, מבחינת עלויות הרכישה או ההשכרה של השטח, מסים נלווים ועוד, הרי שחנות אונליין יכולה לעבוד מכל מקום דרך המחשב. אנחנו כן צריכים למצוא מקום שישמש אותנו כמחסן למלאי שלנו.
שנית, חנות פיזית מחייבת אותנו להחזיק הרבה יותר עובדים, אנחנו לא יכולים להשתמש בחנות ללא כוח עבודה. חנות אונליין יכולה להפחית באופן משמעותי את כמות העובדים, בגלל שאין צורך בהרבה מוכרים ונותני שירותים.
שלישית, חנות אונליין רגישה יותר ללקוחות שלה. כלומר, לקוח שמגיע אל האתר שלנו, אם הוא לא יקבל מאיתנו את מה שהוא מחפש, בצורה מהירה ופשוטה, יעבור לאתר אחר לחפש את זה שם. בחנות פיזית, זה הרבה יותר מסובך עבורו. לכן אנחנו צריכים לדעת כיצד לנהל את כל הקשר עם הלקוחות שלנו בצורה נכונה.
ארבע, חנות אונליין מתבססת על המלאי ועל אפשרויות המשלוח ללקוח, חנות פיזית אומנם עובדת על מלאי, אך היא מציעה אותו ללקוח בו במקום. למעשה במובן מסוים, הניהול העיקרי של חנות אונליין זה כל מה שקשור למוצרים שהיא מציעה באתר וכמה מהר היא יכול לשלוח אותם ללקוחות שלה.
חמש, הפרסום של חנות אונליין הרבה יותר פשוט ונוח בזכות האינטרנט מאשר של חנות פיזית.