מהו ניהול מוניטין מקוון?
לכל אחד יש לפחות תמונה אחת שמטיילת לה ברשת, והוא היה מעדיף שהיא תיעלם אחת ולתמיד. יתכן כי מדובר על תמונה שצולמה לפני שנים בלבוש חושפני מידי, או לחילופין סרטון שמתאר אתכם משתכרים ומשתטים. הדבר נכון גם לגבי כתבות לא מפרגנות במיוחד או כל אזכור אחר של השם שלכם, בקונוטציה שלילית. רוב האנשים לא מעוניינים כי פרטים אלו מהעבר שלהם, ימשיכו לעלות ולצוץ בקדמת רשימת התוצאות של גוגל בכל פעם שמישהו מכניס את השם שלכם לחיפוש אקראי ברשת. הרי אף אחד לא ירצה כי המעסיק הפוטנציאלי שלו ייחשף לתמונות מסוג זה, היות והדבר עלול ליצור רושם מוטעה. הדבר נכון גם לגבי בנות זוג פוטנציאליות, אשר עלולות להיבהל ולהיעלם בעקבות המידע שימצאו ברשת. לכן חשוב להשקיע בתחום של ניהול מוניטין מקוון, ובכך להבטיח אך ורק תוצאות חיוביות.
ניהול מוניטין מקוון – כיצד עושים זאת נכון?
כיצד ניתן לדחוק את כל התוצאות השליליות בגוגל, ולהחליף אותן בתוצאות חיוביות ומחמיאות יותר. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא באמצעות קידום של אתר האינטרנט שלכם, במידה והוא קיים. אם לא, ניתן לקדם בלוג או עמוד ברשת חברתית. כמו כן, ניתן להשקיע בעמוד ביוטיוב, לפתוח כרטיסים שונים במגוון רחב של אינדקסים שונים וכמובן להשקיע ביצירת תוכן חיובי שיפורסם באתרים הגדולים. כל הפעולות האלו יבטיחו שימוש נרחב בשם שלכם, דבר שיגרום למגוון עצום של תוצאות חיוביות בגוגל. עם זאת, חשוב להבין כי מדובר על תהליך שעלול לקחת זמן, לעיתים אפילו שנה שלמה. הכול תלוי בכמות האזכורים השליליים שקיבלתם ובגודל של האתר שבו הם פורסמו. ככל שכמות האזכורים השליליים גבוהה יותר, או שמדובר על אתר עוצמתי יותר, כך התהליך ייקח זמן רב יותר.
לסיכום, ניהול מוניטין מקוון הינו ניהול המוניטין שלכם בהתאם לתוצאות שמופיעות בגוגל בעקבות אזכור השם שלכם. מי שמעוניין לשפר את התוצאות או לדחוק את התוצאות השליליות, חייב לשכור למשימה איש מקצוע שמתמחה בתחום ויודע בדיוק כיצד לפעול. חשוב להבין כי מדובר על תהליך אשר עלול לקחת זמן, ולהתכונן לכך נפשית.