שיווק בעידן הקורונה
נגיף הקורונה השפיע על כל העולם ועל כל תחומי החיים האפשריים, דבר שללא ספק משפיע על בעלי העסקים. שיווק בעידן הקורונה אינו דומה לצורת השיווק הרגילה, היות ונסיבות החיים השתנו ויש לתת על כך את הדעת. ישנם עסקים למשל, אשר הצליחו לגדול ולהתפתח הודות לנגיף, לעומת עסקים אחרים שקרסו מבחינה כלכלית. חנויות, סופרים, יצרני נייר טואלט ותכשירי חיטוי לדוגמה, הצליחו להגדיל את כמות המכירות שלהם בצורה משמעותית הודות לנגיף, היות ורוב האנשים בחרו להצטייד בכמויות גדולות יותר מהרגיל. לכן עסקים מסוג זה, אינם צריכים להשקיע יותר מידי בשירותי קידום ושיווק כמו בלינק זה, היות והנגיף סייע להם יותר מכל פרסומת ומכל אסטרטגיה שיווקית אפשרית.
שיווק בעידן הקורונה – כיצד לעשות זאת נכון?
חשוב לזכור כי ישנו סוג שלישי של עסקים, אשר נאלץ לשנות ולהתאים את המוצרים או השירותים שלהם לסביבה החדשה שנוצרה בעקבות הנגיף. עסקים אלו נאלצו לבצע התאמות חיוניות, על מנת להמשיך להתפרנס ולהחזיק מעמד, למרות השינויים הקיצוניים שעברו על השוק העסקי. עסקים אלו שינו את צורת העבודה שלהם, דבר שכמובן מצריך שיווק מסוג אחר. לדוגמה, לא מעט עסקים החליטו להישען על שירות המשלוחים שלהם, היות ובתקופת המגפה אין שום צורך להסתכן ביציאה מהבית. חנויות בגדים, חנויות נעליים, חנויות המספקות מוצרי טואלטיקה, חנויות לממכר מזון אורגני- כל אלו יכולים לשווק את שירות המשלוחים שלהם ולהדגיש את השירות המהיר והאישי עד בית הלקוח. כמו כן, חשוב להדגיש את השימוש במסכה תקנית, במיוחד כאשר מדובר על בעלי מקצוע כגון שרברבים, חשמלאים ועוד. אנשים שיראו פרסום שיכלול את תמונת בעל המקצוע עם מסיכה, ירגישו יותר בנוח להזמין את שירותיו.
למדו איך להעלות ולקדם סרטונים ביוטיוב
טיפים נוספים לגבי שיווק ממוקד מטרה בתקופת הקורונה
מעבר להדגשת השימוש במסכה ושמירה על כל הנחיות משרד הבריאות, כדאי להשקיע בשיווק בעסקים אונליין. הדבר נכון במיוחד עבור עסקים המספקים שירות מקוון, אך גם עבור כל עסק אחר. כדאי לזכור כי בתקופת הקורונה רוב האנשים מבלים חלק ניכר מזמנם אונליין, לכן חשוב להשקיע בקידום מקצועי בגוגל וברשתות החברתיות. זוהי הזדמנות נפלאה להשקיע במיתוג של העסק, בהגדלת כמות הלקוחות וכמובן בפיתוח מוצרים חדשים ושדרוג התשתית של העסק.
לסיכום, שיווק בעידן הקורונה אינו זהה לדרכי השיווק הרגילות, היות ומדובר על תקופה בלתי שגרתית ולכן יש צורך להתאים את צורת השיווק למצב הנוכחי. נגיף הקורונה השפיע על לא מעט עסקים, אך העסקים שהשכילו להתאים את עצמם למצב, יצאו ממנו מחוזקים מתמיד.