שיווק ברשת החברתית גוגל פלוס בישראל- למה זה כן רלוונטי ואיך לעשות את זה נכון?
גוגל פלוס הינה רשת חברתית המאפשרת לחבריה לבצע קשת רחבה של פעולות ביניהן לשלוח הודעות, לשתף מידע כמו תמונות וסרטונים עם מעגל החברים, לצ׳טט ועוד.
שיטת המעגלים של גוגל פלוס, היא למעשה המאפיין העיקרי שלה מה שמייחד ומבדל אותה בו זמנית בהשוואה לרשתות חברתיות אחרות. כל חבר ברשת החברתית, יכול לחלק את חבריו לפי קטגוריות שייכות ולבחור עם איזו קבוצה הוא מעוניין לשמור על קשרים ואיך.
הרשת מציעה מגוון של פיצ׳רים המאפשרים לזהות את עוצמת חוייתו של הגולש וכך לקדם דפוסים מסוימים. חשוב לזכור שהרשת החברתית הזו עוד נמצאת בצעדיה היחסית ראשונים ויחד עם זאת, היא עדיין שייכת לאחת החברות בעלות השפעה עוצמתית וחסרת מעצורים על רשת האינטרנט כולה. הבעיה היא, שלא רבים האנשים ובעיקר העסקים שמצליחים לזהות את הפוטנציאל האדיר שטמון בשיווק ברשת החברתית גוגל פלוס בישראל, אך אלו שכן יזדרזו יכולים בהחלט לספק לעצמם יתרון משמעותי על פני המתחרים שלהם.
אחת החברות הבודדות בישראל שמציעות שיווק בגוגל פלוס היא חברת WAO. באתר החברה קיים מידע מורחב על השירות והיתרונות שלו.
גוגל+ בפן השיווקי
בשקט בשקט, גוגל פלוס ממשיכה לתפוס תאוצה וכמות המשתמשים הפעילים שלה עומדת על מאות מליונים. השאלה העיקרית שחייבת להישאל כאן היא כיצד ניתן למקסם את יתרונותיה של הרשת החברתית גוגל פלוס לטובתנו, מדוע ככל שעוברים הימים השיווק דרכה הופך יותר ויותר רלוונטי וכיצד נוכל לעשות זאת באופן האיכותי ביותר. הדרך הטובה ביותר לענות על השאלה הזו, היא למעשה לעשות הפרדה בין גוגל פלוס לרשת החברתית אותה כולנו מכירים- פייסבוק. לא רק שהן לא דומות בממשק שלהן, הן גם שונות במטרותיהן וגוגל פלוס גם לא מתיימרת להיות דומה לפייסבוק באיזושהיא צורה.
מכיון שגוגל פלוס פועלת בחפיפה לעיקרון המעגלים היא מגבשת לעצמה קהלים עם מכנה משותף, מה שלמעשה מייעל את הפניות שלנו ומצמצם אותן לקהל יעד מצומצם. בתור חברים בגוגל פלוס, אתם יכולים ליצור מסביב למותג שלכם קהילה שלמה, לבנות לעצמכם עמוד עסקי, מה שבשונה מרשתות חברתיות אחרות לא רק חושף אתכם ברשת, אלא אחר כך מאפשר למצוא אתכם בחיפוש הרגיל של גוגל כעסק. יחד עם זאת, בשונה מפייסבוק בה צירוף החברים אותו אנו מבצעים הופך הדדי, בגוגל פלוס לא כל מי שאתם בוחרים להוסיף לאחד מהמעגלים שלכם, חייב להוסיף אתכם. זה יותר דומה לרשימת הטלפונים בסמאטרפון שלכם. תוכלו להוסיף כמה מעגלים שמתחשק לכם לפי נושאים, מה שלמעשה מספק לכם סוג של אופציית מיון – כלומר אתם שולטים בארגון התכנים באופן מלא.
עוד בנושא:
אחד הכלים היותר שימושיים שגוגל פלוס יצרה עבור החברים ברשת החברתית זה כפתור ה+1, המקבילה הגוגלית לכפתור הלייק המפורסם של פייסבוק. כאשר אתם מקליקים עליו, אתם יכולים למעשה לחזור לכל תוכן שבא לכם, שכן לחיצה על הכפתור שומרת לכם אותו.
מה שמייחד כל כך את גוגל פלוס הוא העובדה שלפני שאתם מפרסמים רעיון, פרסום, תוכן או כל מסר אחר, אתם אלו שמגדירים מי ייראה את המסר. אתם יכולים לבחור מעגלים ספציפיים שקיימים אצלכם או לחלופין להפוך את הפוסט לפומבי לגמרי. הסיבה ששווה לכל בעל עסק ששוחה ברשת האינטרנט להשקיע וללמוד את גוגל פלוס לעומקה פשוטה מאוד. לגוגל פלוס יש גב חזק. בואו לא נשכח לרגע שכולנו מתנהלים כל הזמן לפי ההנחיות של מנוע החיפוש הגדול בעולם, ולכן העתיד צופה שבעלי עסקים או אנשים שיהיו נוכחים בגוגל פלוס, יקדמו את עצמם במנוע החיפוש מבלי להשקיע מאמץ אדיר. בגוגל פלוס אתם שולטים בכל מה שאתם רוצים לפרסם ואיך בין אם זו תמונה, קישור, וידיאו, אירוע או סקר.