5 דרכים להגדיל את אחוז הרווח שלכם בחנות איקומרס

סביר להניח שכמנהלים של עסק יצא לכם להתמודד עם כמה מצבים שונים כמו התמודדות עם ניהול תזרים מזומנים, שמירה על לקוחות מרוצים, החזר הלוואות ומציאת דרכים להגדיל הכנסות. כשמדובר בשיפור הרווחיות הכוללת, ניהול והגדלת שולי הרווח הם המפתח להצלחה הפיננסית של העסק שלכם, במיוחד כשמדובר בחנות איקומרס. עם זאת, קל ללכת לאיבוד בניסיון להבין את יחס הרווחיות שלכם, שולי הרווח התפעול, נטו אל מול צמיחה ועוד הרבה מושגים מסובכים. במאמר הקרוב אנחנו נעבור על הדרכים המרכזיות לשיפור אחוז הרווח שלכם בעסק, כך שבאותו נפח מכירה אתם תרוויחו יותר כסף נטו. 

מה זה שול רווח?

במילים פשוטות, שולי הרווח הם ההבדל בין ההכנסות שהעסק שלכם מייצר לבין העלויות שהעסק שלכם עולה. עסקים מצליחים מצליחים נוטים להיות בעלי שולי רווח גבוהים יותר. שול הרווח מתחלק ל-3: שול רווח גולמי, שול רווח תפעולי ושול רווח נקי. במאמר היום נדבר על הדרכים להגדלת השול הרווח הנקי והמשמעות היא שנדבר על איך לייצר יותר כסף מהמנגנון הקיים בעסק שלכם.

איך להגדיל אחוזי הרווח בחנות שלכם?

1. לצמצם בעלויות התפעול

הפחתת עלויות תפעול והוצאות היא דרך מהירה להגדיל את שול הרווח ולשפר את הרווחיות. החלק המסובך בהפחתת עלויות התפעול הוא לדעת מה לקצץ ומאיפה להוריד, מכיוון שההוצאות הללו – שכירות למשרד, עובדים, מערכות ועוד – משתנות בין עסק לעסק. כדי להתחיל לצמצם את ההוצאות בעסק עליכם לבדוק את כל המערכות ואת הניהול של העסק, כולל:

  • עלויות משרד
  • עובדים
  • דמי ציוד ואחזקה
  • הוצאות פרסום

לאחר מכן בדקו היכן אתם יכולים לקצץ בהוצאות התפעול. לדוגמא: נניח שאתם מחזיקים מספר עובדים בשירות הלקוחות שלכם כדי לתת מענה לאנשים שרכשו אצלכם בחנות. אני בטוח שלא לכל הנציגים שלכם יש עבודה 24/7 וגם אם כן, אם אתם מוכרים בחנויות בחו"ל, אתם יכולים לייצא את העבודה של שירות לקוחות לעובדים אאוטסורס מהפיליפינים ולחסוך עלויות עובד חודשיות ובהמשך אפילו לרכוש צ'אט בוט שיחליף את עובד שירות הלקוחות ביעילות.

2. תגדילו את האמינות שלכם אל מול הלקוחות

אמון הוא מרכיב חיוני ביצירת מכירות נוספות והגדלת שולי הרווח בחנויות. בעוד שקל למשווקים ולבעלי חנויות להעריך את המחיר ואת התכונות של המוצר, קשה יותר למדוד את אמון הלקוחות בחנות ובאמת להבין אותם. המטרה היא לגלות מה גורם לקונה חדש להרגיש בנוח לרכוש פריט חדש או פריט מחנות חדשה שהוא לא מכיר. בניית אמון ביניכם לבין קונה שרוכש בפעם הראשונה תעודד אותם לקנות בחנות וככה תגדילו את שול הרווח. מומלץ לצרף לעמודי המוצר סרטונים, תמונות וסושיאל פרוף של לקוחות מרוצים כדי לבנות אמון ביניכם לבין הגולשים.

3. תגדילו את ערך ההזמנה הממוצע שלכם

אחת הדרכים המרכזיות להגדיל את שולי הרווח בחנויות זה להתמקד בהגדלת ערך ההזמנה הממוצע שלכם (AOV). ערך הזמנה ממוצע הוא הסכום הממוצע שלקוח מוציא בחנות שלכם לפי עסקה. כדי לחשב את ה-AOV משתמשים בנוסחה: סך הסכום של הכנסות לחלק למספר ההזמנות שהיו בחנות. כדי להגדיל את הערך של ההמרות בחנות שלכם מומלץ לעשות שימוש בהמלצות גולשים בדפי מוצר ובדפי תשלום, להשתמש באפסיילים ובמוצרים משלמים בדף המוצר או בצ'קאאוט, לבנות באנדלים או מארזים למוצרים כדי להגדיל את ערך של ההזמנות וליצור דילים וקפונים שיעודדו גולשים להזמין בסכום גבוה (3+1 למשל).

4. תבנו מערכת לקוחות ומערכת אפליאציה

מערכת לקוחות עם נקודות ואפשרות של הפניות הן דרך בטוחה להגדיל את שולי הרווח ולשפר את כמות ההזמנות וגם את ערך ההזמנה הממוצע. עלויות גבוהות של גיוס לקוחות ללא התמקדות בשימור לקוחות יכול להפוך את העסק ללא רווחי במהירות. במקום לבזבז כסף על כדי למצוא ולסגור לקוחות חדשים שמעולם לא פגשו את החנות, אתם יכולים ליצור תוכניות בתוך החנות שיעודדו את הלקוחות הקיימים להישאר ולרכוש עוד. לדוגמא: בחנות המפורסמת Shein, כאשר לקוחות שרכשו מוצרים מעלים תמונה שלהם עם המוצר לדף הביקורת למוצר הם מקבלים נקודות מהחברה שישמשו אותם בקנייה חוזרת – הלקוחות הקיימים עוזרים בעצם ל-Shein לגייס לקוחות חדשים תמורה הנחות בחנות עם הנקודות – Win Win לכולם.

5. תעלו את המחירים בחנות

בעלי עסקים רבים חוששים שאם יעלו את המחירים בחנות הלקוחות ינטשו אותם, ייפסקו המכירות והעסק שלהם יקרוס. אבל אם אתם מוכרים מוצרים חדשים בחנות שלכם, עלייה קטנה במחיר יכולה להגביר את ההכנסות, במיוחד אם יש ביקוש בשוק למוצר. אם יש לכם בחנות אלפי מוצרים, בדיקת תמחור של כמות גדולה של מוצרים יכולה להיות משימה קשה. התחילו עם המוצרים הנמכרים ביותר שלכם ועברו בהדרגה למוצרים שפחות נמכרים בחנות. חשוב לציין שככל שהלקוחות שלכם בחנות הם יותר קבועים ולא מזדמנים, כך הם יהיו יותר רגישית לשינויים קיצוניים כמו העלאת מחירים

לסיכום

אין ספק ששיפור שולי הרווח זו אסטרטגייה חיונית עבור עסקים קטנים וגדולים. בעת שיפור הרווחיות בעסק שלכם, הקפידו לעבור על הטיפים שקיבלתם במאמר הזה ובצעו ניתוח איזה מהטיפים יעיל יותר מבחינת העסק שלכם להגדלת שול הרווח. באמצעות הגדלת שול הרווח שלכם אתם יכולים ליצור בסיס חזק לעסק מבלי לסבול מאי ודאות כלכלית במהלך הדרך.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה פרסום ממומן בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה גוגל ענן ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת אחסון אתרים קלאודוויז לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

בניית אתרים גאדג'טים וידאו ואנימציה טכנולוגיה רפואית כללי סמארטפונים עיצוב גרפי עסקים וניהול פיתוח אפליקציות פנאי קידום אתרים אורגני שיווק באינטרנט
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם קידום אורגני מתאים לכולם
אם נתקלתם בעסק שמקודם היטב בגוגל, אתם בטוח חושבים שבעל העסק הזה עשיר, זה בהחלט יכול להיות נכון. גוגל...
קרא עוד »
פבר 27, 2021
5 דברים שחובה לדעת על איך להשתפר במשחקי הימורים באינטרנט – למי זה מתאים ולמי קצת פחות
הימורים באינטרנט הם תחום מרתק ומלא באפשרויות, אך כדי להצליח ולהפיק את המרב מהחוויה, ישנם כמה דברים...
קרא עוד »
מאי 28, 2024
נעים להכיר: קידום אתרים אורגני בגוגל
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, עימה מתקדמת אחת הבמות האפקטיביות ביותר עבור קידום עסק, האינטרנט. בעבר כאשר...
קרא עוד »
דצמ 04, 2014