איך שומרים על היגיינה וניקיון בשירותים בעסק?

מתחמי עבודה ועסקים מחזיקים בחללי שירותים, בין אם הם גדולים או קטנים, כשאחד הדברים החשובים ביותר זה לשמור על חדר השירותים נקי ומסודר עבור עובדי המתחם. בחודשים האחרונים המודעות כלפי ניקיון והיגיינה עלתה משמעותית, זאת בשל התפרצות נגיף הקורונה בישראל, ורבים מבקשים לחטא את חדרי השירותים באופן יסודי. כיצד תוכלו לשמור על ההיגיינה בשירותים במתחם העבודה? הנה כמה טיפים.
אבזור נכון של חדר השירותים
ראשית נציין שחשוב לאבזר את השירותים באופן המיטבי, החל מהפריטים הבסיסיים ביותר, כמו סבוניות לשירותים ומתקן למטליות נייר. רצוי לבחור במוצרים אלקטרונים שעובדים באופן אוטומטי על מנת לצמצם את כמות הפריטים שבאים עמם במגע. דבר נוסף הוא מחיצות לשירותים. חשוב לבחור במחיצות שעשויות מחומר ייעודי כמו טרספה, ולוודא שמדובר במחיצות נוגדות עובש. יש מגוון רחב של סוגי מחיצות, כשההבדלים ביניהן כוללים לא רק את סוג המחיצה, אלא את סוג הפרזול, עובי המחיצה וגודלה.
טיפ: בתקופה זו כדאי להציב עמדת אלכוהול ג'ל אוטומטית, על מנת שהעובדים יוכלו לחטא את כפות הידיים באופן המיטבי עם היציאה מהשירותים.
תורנות ניקיון לעיתים קרובות
בין אם מדובר בעסק גדול או קטן, חשוב לקבוע תורנות ניקיון לעיתים קרובות. אם חברת הניקיון שלכם מגיעה פעם אחת ביום לניקיון כללי של המתחם – מוטב שתשקלו להעסיק מנקים באופן עצמאי. חדר השירותים צריך להיות נקי כל הזמן, וחשוב לנקות אותו לפחות 3 פעמים ביום (כל עוד יש מעל 40 עובדים במתחם). אם מדובר בעסק קטן, עם כמות עובדים קטנה, תוכלו לשלב תורנות ניקיון אחת ליום, ולוודא במהלך היום שהחלל נשאר נקי.
בקשו מהעובדים לשמור על הניקיון
זה אולי נשמע כמו משהו מובן מאליו, אבל עדיין יש צורך לתלות שלטים או לכנס את העובדים ולבקש לשמור על הניקיון בחדר השירותים (ובמתחם באופן כללי). צרו נהלים ברורים בכל הנוגע לשימוש בשירותים, החל מהשלכת מגבונים או תחבושות היגייניות ועד לדיווח במקרה של שירותים שאינם ראויים לשימוש. באמצעות שיתוף הפעולה של העובדים תוכלו להגיע לתוצאות טובות יותר.
בהצלחה.