ניהול משימות בעסק גדול: איך עושים את זה נכון?
אחת הסיבות העיקריות בגינן עובדים לא מצליחים לייצר תפוקה סבירה ביחס לזמן העבודה שלהם, היא בגלל ניהול משימות וזמן עבודה בצורה לא יעילה. אחת כמה וכמה, זה נכון כשמדובר על עסקים גדולים.
כיצד מנהלים משימות בעסק גדול?
כשאנחנו עובדים לבד, בין אם זה על פרויקט ובין אם זה על דברים אחרים, לרוב אנחנו יוצרים לעצמנו מסמך ברור, מה שלבי הפרויקט, מה עלינו לעשות בכל נקודה, כמה זמן זה אמור לקחת לנו ועוד. מאוד פשוט וסטנדרטי. כשמדובר על עסק גדול עם כמות גדולה של עובדים שצריך לעבוד ביחד על פרויקט, זה הרבה יותר מסובך, לכן, נהוג להשתמש במערכות CRM לניהול משימות לשם כך.
CRM זו מערכת שמאפשרת לנו לייצר פרויקטים, משימות שונות, על פי פרמטרים מסוימים שאנחנו קובעים, להגדיר יעדים, מטרות ולבחון בכל שלב ושלב, איפה בדיוק אנחנו נמצאים, מה קצב ההתקדמות, מה בוצע, מה חסר ועוד.
הייחוד של מערכת זו, ברגע שמטמיעים אותה בעסק, כולל בעסקים גדולים, הרי שכמות גדולה של מנהלים או עובדים יכולים לעבוד עליה בו זמנית ביחד, הם מעדכנים אותה וכן יכולים לקרוא הודעות או להעביר הודעות באמצעותה. כלומר, היא מספקת את כל הכלים על מנת לנהל ולבצע משימות על הצד הטוב ביותר.
מי צריך מערכת ניהול משימות?
כאמור, מערכת כזו יכולה להתאים לעסקים גדולים, עסקים אשר עובדים על פרויקטים משמעותיים, עם כמות גדולה של עובדים. מאחר ובמצב כזה, מאוד קשה לעקוב אחרי קצב העבודה וההתקדמות של העובדים בו זמנית, הרי שמערכת ניהול משימות יכולה לספק את כל הכלים והצרכים לשם כך.
כמו כן, המערכת יכולה להתאים לעסקים שמפעילים פרויקטים עם גורמים שונים, בין אם זה בתוך העסק עצמו ובין אם זה בקרב מרכזים שנמצאים במקומות שונים. זה מאפשר לא רק מעקב הרבה יותר טוב על ביצוע וניהול הפרויקט, זה גם מאפשר אחידות בתהליך, פעולות ישירות שתואמות את הצרכים של העסק במובנים רבים, עד לסיום הפרויקט והמעבר לפרויקט הבא.