פיתוח העסק בתקופות מאתגרות

עסק פעיל ומתפקד מוציא תקציבים על מגוון תחומים שונים, החל מחומרי הגלם ועד לתפעול מנהלתי. בשעה שהגמישות בעלויות חומרי הגלם היא מוגבלת, ישנם תחומים אחרים בהם ניתן לעצב את התקציב בהתאם ליכולותיו של העסק. בתקופות קשות ניתן להצטמצם בכלים משרדיים, כמו גם שניתן להקטין את תקציב השיווק – מהיכן כדאי לקזז תקציבים?
קיזוז בתקציב השיווק – כדאי או הרסני?
בעלי עסקים רבים נוטים לקזז אינטואיטיבית בתקציב השיווק; עם קהל לקוחות קבוע בתהליך התדרדרות הדרגתית, דומה שזהו החלק הגמיש ביותר בתקציב. כל עוד נראה שבסיס ההכנסות עודנו איתן, קשה להבין מדוע יש להשקיע כל כך הרבה בהרחבתו, אך האמנם? למעשה, עסק שחוסך על שיווק ופרסום, יוצר נזק פיננסי אדיר לעצמו: בדיוק בשלב בו זקוק העסק להרחבת ההכנסות, קוטע בעל העסק את הענף המרכזי המשמש לכך.
אל מול ההתלבטות בין לפטר עובד לבין לקזז בתקציב השיווק, בוחרים מרבית בעלי העסקים בשינוי בתקציב הפרסום. מבלי משים, מסכנים בעלי העסקים את משרותיהם של כל העובדים, על חשבונו על עובד אחד, שייתכן וגם במצב שגרה היה ממצה את תפקידו. בראש ובראשונה נחוצים לעסק חומרי הגלם לייצור תקני, ומיד לאחר מכן, נחוצה גישת שיווק הולמת.
השיווק – "איבר" חיוני בכל עסק
השיווק והפרסום המיוחדים לכל עסק הם אבן יסוד בסיכויי ההשרדות של העסק, בכל עת ובכל שעה. כאשר השוק מוצף במתחרים, זקוק העסק לפרסום בכדי לגבור עליהם ולהכנס לתודעת קהל הלקוחות. כאשר השוק ריק ממתחרים המפרסמים את עצמם, יכול כל עסק להרוויח יתרון משמעותי באמצעות מסע פרסום דל תקציב יחסית. בין אם אל מול מתחרים אגרסיביים או בשוק שקט ורגוע, כל עסק יכול להרוויח ממסע שיווק איכותי. לעיתים אף צריך לקחת הלוואה לשיווק העסק.
בסופו של דבר, הצלחתו של עסק תלויה בקהל הלקוחות שלו. האמצעי היעיל ביותר ליצירת גישה אל מול קהל לקוחות פוטנציאלי, הוא השיווק, על כל ענפיו. שיווק הולם כבר נתפס פעמים רבות כאומנות בפניי עצמה; מיתוג, פרסום והפקת יחסי ציבור עבור העסק הם-הם הליבה הפועמת שלו.