shadow

כידוע, לא מעט בעלי מקצוע ובעלי עסקים בכל התחומים וברמות שונות בוחרים לעבוד עם מקדמי אתרים. בין אם מדובר עם מקדמים עצמאיים או עם חברות. באופן טבעי, כמו כל עבודה אחרת עם איש מקצוע, גם כאן נדרשת שיהיה הסכם בין הצדדים על מנת שכל צד ידע מה הוא אמור לקבל ובאילו תנאים.

ההבדל בין הסכם קידום אתרים להסכמים אחרים של מתן שירותים הוא בכך, שאי אפשר להגדיר בוודאות מה אנחנו נקבל ותוך כמה זמן. נניח ואנחנו בעלי עסק מסוים ואנחנו רוצים לקדם אותו בגוגל, אנחנו יכולים להביא את מקדם האתרים מספר אחד בישראל, גם אם הוא יבטיח לנו שנגיע למקום הראשון בגוגל, זה לא אומר שהוא יכול לקיים את זה, למען האמת הוא גם לא יכול לקיים הבטחה שנגיע לעמוד הראשון בגוגל. המקסימום שהוא יכול לעשות זה, שהוא יעבוד על זה על פי התנאים שסוכמו בינינו. אם תרצו הדבר דומה למאמן ריצה שיכול להבטיח לנו שהוא יתן לנו תוכנית אימונים למרתון אך הוא לא יכול להבטיח שנגיע למרתון או שנסיים אותו.

הסכם קידום אתרים יכול להיות הסכם כללי, גנרי, אשר אפשר למצוא כמוהו בלא מעט אתרי אינטרנט, אך גם כל אחד יכול לייצר הסכם משלו. באופן טבעי ההסכם יתבסס על הסכמות של שני הצדדים גם יחד, ושניהם אמורים לחתום עליהם.

בדרך כלל ההסכם יקבע כמה הגדרות, למשל, כמה ביטויים המקדם ינסה לקדם, מה מסגרת הזמן בו הקידום ייבחן, מה גודל התקציב שהוא יקבל, כיצד הוא יספק דוחות על התקדמות העבודה, כל כמה זמן תיערך פגישה בין הצדדים ועוד פרמטרים אחרים שיבחנו את תהליך העבודה. כמובן שההסכם יקבע מה גודל התשלום שיקבל המקדם, באיזו צורה, ומתי.

כפי שאנחנו יכולים להבין, הסכם של מקדם אתרים לא דומה להסכם עם בעל מקצוע אחר שיכול להבטיח שהוא יבצע את העבודה במלואה עם תוצאות מלאות. לכן גם מומלץ מאוד למקדם עצמו, לא להבטיח דברים שהוא לא יכול לקיים ובוודאי שלא להכניס הבטחות כאלה אל תוך ההסכם.

Author

charlie

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *