shadow

קידום אתרים בחו"לאז מה כל העניין הזה עם קידום אתרים בחו"ל? מי צריך את זה? למה זה טוב?

אז בואו נתחיל מההתחלה – מה זה בכלל קידום אתרים בחו"ל ומה ההבדל בינו לבין קידום אתרים בארץ?

למעשה, כשמקדמים אתר בארצנו הקטנטונת, מתייחסים בעיקר לאתרים שמרבית התוכן שלהם נכתב בשפה העברית, מיועדים לקהל יחסית קטן ובהתאם לכך גם תחרות קטנה יותר (לפחות ביחס לתחרות שיש בין אתרים הנוגעים בתחום מסוים בחו"ל).

קיים שוני מהותי גם בין דרכי הפעולה והאסטרטגיות הנדרשות לקידום אתר בחו"ל לבין קידום אתר ישראלי. לדוגמא, קידום לוקאלי ( Local SEO), הוא שרק לאחרונה מתחיל לקבל תאוצה בישראל אבל נחשב כאלמנט אינטגרלי מוכר, ידוע ומפותח כבר שנים רבות לכל מי שמריץ קמפיין שיווקי מקומי ברשת בחו"ל. כמו כן, אסטרטגיית בניית הקישורים שנהוגה בארץ אינה מתאימה לחו"ל שכן קהלים ואתרים שונים מצריכים דרכי פעולה אחרות.

קיימים סוגים שונים של קידום אתרים בחו"ל – מה מתאים לכם?

קיים מגוון גדול של סוגי קידום בחו"ל וביניהם קידום של אתרי תדמית, אתרים של עסקים מקומיים, אתרי תוכן ואתרי חנויות לרכישה אונליין.

כשמדברים על אתרים תדמיתיים, השאיפה העיקרית היא חשיפה גדולה ככל האפשר, אך עם זאת, כשמבקשים לקדם בחו"ל,  חשוב להתחשב בקהל הרלוונטי למוצרים הספציפיים. לרוב יהיו אלה אתרים נישתיים ומתומצתים והקידום שלהם יפנה למדינה מסוימת ללא חלוקה פנימית.

כשמדובר באתרים של עסקים מקומיים, יש להתמקד בקידום לוקאלי שהזכרנו קודם לכם. המטרה היא, מלבד עבודת קידום אורגנית, ישנו מיקוד בעיר או אזור ספציפית בהם פועל העסק. לשם כך ניתן להעזר בכלים כגון גוגל פלייסס ואתרים דומים נוספים.

סוג נוסף הוא אתרי התוכן שבדרך כלל עוסקים בתחום מסוים. כאן עיקר המיקוד הוא קידום טכני ושילוב של תוכן וויז'ואל מתאימים ושיפור מתמיד שלהם. עבודה חשובה נוספת היא ניטור עקבי ובדיקה של התנהגויות המבקרים באתר.

סוג אחר של אתרים הוא אתרי החנויות אונליין שלרוב מכילים עמודים רבים שיש להגדיל את היקף המכירות של המוצרים במוצגים בהם. עיקר העבודה במקרה זה הוא המאמץ להגדיל את ה-Conversion Rate, קידום במדינות מסוימות ללא חלוקה פנימית לאזורים ושיפור ותחזוקת התוכן והויז'ואל של האתר באופן תמידי.

איך מתחילים ועל מה כדאי לשים את הדגש?

יש מספר גורמים קריטיים שחשוב להעמיק בהם טרם שוקים לתוך עבודה של קידום אתרים בחו"ל.

לפני הכל צריך לבדוק את האתר. האם הוא איכותי דיו? איפה כדאי להוסיף או לגרוע או לשפר? האם הוא משרת את המטרה? האם הוא ממוקד מסר? האם הוא מתאים לשוק התחרותי ביחס לאתרים האחרים הפועלים בו? לפני שמתחילים, חשוב מאד לדאוג שכל הפרמטרים הללו עומדים בסטנדרטים אליהם אתם שואפים ושעומדים בקו אחד עם המתחרים.

שנית, מהי למעשה המטרה? האם זהו אתר תדמיתי שנועד לייצר חשיפה? האם שיפור התדמית? האם הרחבת היקף המכירות או הדאטא בייס? יש להיות ממוקדים.

לבסוף, יש להבין במדויק מי הוא קהל היעד והיכן הוא ממוקם. מה מאפיין את קהל היעד באזור הספציפי ומהם צרכיו?

בסופו של דבר, קידום אתרים בחו"ל דורש תשומת לב מרובה, ניסיון וידע. תמיד מומלץ להתייעץ לפני שמתחילים בפעילות וולמוד את הנושא על כל רבדיו כדי להשיג תוצאה מוצלחת. בהצלחה!

Author

charlie

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *