shadow

בעלי עסקים רבים זקוקים מידי שנה לניהול מוניטין. במה מדובר בדיוק? בסילוק התוצאות השליליות עליהם בדף הראשון ע"י קידום תוצאות חיוביות כמו למשל בלוגים, דפי פייסבוק, האתרים של בעל העסק או כל גורם אפשרי אחר. לפעמים מספיקות 2 כתבות שליליות שמפורסמות על בעל העסק או שכמה תגובות שליליות, ואז דפי האתרים הללו מגיעים לדף הראשון של גוגל ויוצרים פגיעה תדמיתית קשה. מקדמי אתרים וחברות מפעילות שירות ניהול מוניטין, שכאמור, נועד לסלק את התוצאות מהדף הראשון בגוגל. אבל רגע לפני שיוצאים לדרך ובכדי שהתהליך יהיה מוצלח – יש צורך לייחס חשיבות לנקודות הבאות.

תיאום ציפיות

פעמים רבות מערכת היחסים בין מקדם האתרים ולבין הלקוח מתרסקת בגלל שהם לא עשו תיאום ציפיות. הידעתם שגם אחרי שנה של עבודה קשה במטרה לסלק 5-6 תוצאות שליליות של אתרים חזקים בדף הראשון של גוגל, עדין סביר להניח שיישארו 2-3 תוצאות כאלה. במקרים קיצוניים בעלי אתרים מצפים שאחרי כמה חודשים הדף ינוקה. הסיכוי שזה יקרה הוא אפסי. לפעמים מדובר בתהליך ארוך מאוד. לכן צריך להיות תיאום ציפיות. כמו כן, חשוב להבין שאף מקדם לא יכול להתחייב על תוצאות. יש לקחת בחשבון כדאיות של פרויקטים מסוג זה ולחשוב טוב אם בכלל יש טעם להתחיל בתהליך במיוחד כאשר צפויים פרסומים שליליים בעתיד בעקבות משפט שמתנהל ופרסומים עוקבים.

בניית תכנית עבודה

במקרים רבים, בפרויקטים של קידום אתרים רגיל, בעלי אתרים משלמים ריטיינר חודשי למקדם ולא שואלים אותו שאלות. הם לא שואלים אותו מה הוא בדיוק מתכנן לעשות. כאשר מדובר בתהליך הכולל ניהול מוניטין ברשת, אל תתנו אור יורק למקדם שלכם לפני שקיבלתם תכנית עבודה מסודרת. מדוע? כי עליכם לראות בדיוק מה הוא עושה.

למשל: כמה אתרים הוא מתכנן לקדם, כמה בלוגים? איפה הוא יפרסם עליהם אזכורים. האם סוג האזכורים והמקומות שבהם שמכם יופיע יהלום את תדמיתכם? קחו לדוגמא מקרה שיכול ליצור מחלוקת בין המקדם לבעל האתר: המקדם מחליט לפרסם כתבה בשם הלקוח באחד ממדורי הפרסום באתר חדשות גדול מבלי ליידע אותו ומבלי להבין שלמעשה אופן הפרסום הזה לא מתאים לסוג העסק שלו או ליחסים של הלקוח עם אותו כלי תקשורת. כמו כן במקרים רבים, די ברור שמדובר בכתבת יחסי ציבור ואותו בעל עסק אינו רוצה בכך. לכן חשוב לקבל תכנית עבודה מסודרת למניעת אי נעימויות מסוג זה.

הצלחה פיננסיתתקציב ראוי

ניהול מוניטין הוא למעשה תהליך שללא תקציב ראוי יחשב לבזבוז כסף. הסכומים המינימלי כיום עומד בערך על כ 5000 ₪ לחודש בממוצע על עבודת המקדם בלבד ללא התקציב לבניית אתרים רכישת תכנים ועוד. מדובר בעבודה מאוד מורכבת שדורשת זמן רב. לכן חשוב  לגבש תקציב טוב שיכלול תוכן ובניית אתרים אחרת התוצאות יגיעו לאט מאוד או שלא יגיעו בכלל.

Author

charlie

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *