shadow

שם טוב הוא היקר בנכסים של כל אדם בכלל ושל בעל עסק בפרט. השם הטוב מעיד על מכלול תכונות ומאפיינים המהווים את ליבת הנכס.

לגורמים שונים עשוי להיות אינטרס בהשחרת שם של בעל עסק, לקעקע את אמינותו, לערער אל מקצועיותו, להציגו כמי שעשיית עסקים עמו כמוה בהנחת הכסף על קרן הצבי. קל להציף את הרשת במידע שקרי, מוטעה, מגמתי, אשר המניע להפצתו הוא רשעות וזדון.

ניהול מוניטין ממזער נזקים

חרף הקלות הזאת, המותירה פתח לנוכלים, לשרלטנים ולשאר דורשי רעה לנצל את היות רשת האינטרנט פתוחה ופרוצה לכניסתם ולטביעת חותמם, באמצעות ניהול מוניטין ברשת ניתן להתמודד עם מעשיהם, לדחוק את האזכורים השליליים על עסק ולבנות ולבסס דימוי חיובי, מקצועי ואמין שלו.

אי אפשר להפריז בחשיבות המוניטין החיובי של עסק, לכן במקביל לדחיקת אזכורים על אודותיו יש לבנות, באופן מקצועי בסיס חזק ואיתן שעליו נבנה השם הטוב של העסק הודות להדגשתם ולהבלטתם של חוזקותיו, יתרונותיו, התועלות שהוא מביא ללקוחותיו, כדאיות הרכישה של המוצר או השירות שהוא מציע, החיסכון בזמן ובכסף שהם מאפשרים ללקוח ועוד.

רבים מכירים את המשפט הנכון והקולע- קשה לבנות, קל להרוס. לא אחת, די בקיומו של לקוח בלתי מרוצה, מתוסכל, אשר מסיבות שונות (לרוב מבנה אישיות ואופי נוטר ונקמן) עלול להביע את אי שביעות רצונו באמצעות סטאטוס מחאה זועם בדף העסקי שלכם. משם עלול הנגיף הזה להתפשט כמגפה ויראלית ברשת ולעורר גלי הדף עזים, שליליים. במקרה זה, דחיקת האזכור – ניקוי מוניטין שלילי – צריכה להיעשות במהירות, על מנת לא לאפשר לה לחולל את הפגיעה שמבקש המפיץ לפגוע בעצם העלאתה ברשת.

בניית החיוב על בסיס סילוק השלילה

ניקוי מוניטין שלילי חיוני על מנת ליצור דף חלק שעליו וממנו מתחיל להיבנות המוניטין החיובי, שמציג אתכם כעסק המציע מוצר או שירות חיוניים, אפקטיביים ואיכותיים.

חברה שמעסיקה אנשי מקצוע מנוסים, מאומנים ומיומנים בנושא הקמת אתרים, קידום אורגאני וממומן שלהם, ביחסי ציבור ברשת האינטרנט בכלל ובפרסום ברשתות החברתיות בכלל, מציעה לכם את הטובים באנשי המקצוע בתחום ניהול מוניטין ברשת.

תנאי הכרחי לאפקטיביות של ניהול המוניטין של עסקים ברשת הוא הבנה מעמיקה את האופן שבו מנועי החיפוש בכלל וגוגל, הגדול והחזק שבהם, בפרט מקדמים אתרים מסוימים ואת האופן שבו נבנים קשר הגומלים והזיקה עם הגולשים בהם.

במקביל לדחיקת האזכורים השליליים מתבצעת פעולה של מילוי החלל באזכורים חיוביים על מנת להביא את האתר שלכם למקום גבוה  בעמוד הראשון של גוגול בתחום העיסוק שלכם. מדובר בתמהיל של פעילויות הנעשות בו- זמנית באופן היוצר הרחקת השלילה וקירוב החיוב.

עיתוי הוא מלת מפתח. ניהול מוניטין מחייב ידע ויכולת לנטר ולבקר בזמן אמת, און ליין, את האזכורים והפרסומים על אודות העסק ו/או על השם שלכם. במקביל, מתבצעת עבודה אינטנסיבית הכוללת, מיקוד וריכוז מאמץ ביצירה ובקידום של אזכורים חיוביים, הדגשה והבלטה של חוות דעת חמות ומחמיאות של לקוחות מרוצים עליכם ועל העסק, בניית פרופילים ברשתות החברתיות השונות ותחזוקתם.

אין הבדל בין עסק גדול לבין עסק קטן

השלילה מתרבה ומתפשטת במהירות רבה, לכן היא כה הרסנית וכה קטלנית. איש לא יכול לאפשר מצב, שבו שמו ייהפך מרמס והפקר בפיהם ובמקלדתם של בעלי אינטרסים להשמיצו ולהכפישו. ויתור על הניסיון להילחם על השם הטוב כמוהו  כשהלמה עם העדר התועלת והתוחלת של הניסיון. כמוהו ככניעה. זה הדבר האחרון שמי שמותקף ומושמץ ברשת יכול לאפשר לעצמו לעשות- להרים ידיים.

הואיל וכ- 90% מהגולשים כלל לא מחפשים מה שמצוי בעמוד השני של מנוע החיפוש גוגל ואילך, יש חשיבות מכרעת לכך שאם וכאשר תגיעו, כתוצאה ממאמצי קידום, לעמוד הראשון, מה שהופך את הסבירות הקלושה בהעדר פעולות קידום יזומות לסבירות קרובה לוודאות כאשר על קידום האתר שלכם מופקדים אנשי מקצוע בתחום, האזכור עליכם יהיה חיובי, אוהד ומחמיא.

ברשת ששורצים בה אנשים שמונחים על ידי זדון ורוע והם לא בוחלים באמצעים על מנת להשמיץ ולהכפיש מתחרים או בעלי עסקים שלא השביעו את רצונם, חשוב שלא תיוותרו חשופים ברשת. הפקדת ניהול המוניטין ברשת בידי בעלי מוניטין בתחום היא הצעד הבא המתבקש והחיוני שלכם.

 

Author

מאיר גודוביץ'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *