קידום בגוגל, האם זה אפשרי לבד?

קידום בגוגל לבד

הכלים החדישים בתחום הקידום הופכים את הקידום לנגיש יותר, פשוט יותר וקל להבנה. אולם, חשוב לזכור שקידום מוצלח בגוגל הוא סוג של התמחות ואומנות עליו אנשי קידום עובדים רבות כדי להצליח לקדם כראוי את הלקוחות שלהם. אז האם בכל זאת ניתן לקדם את האתר לבד ומה זה דורש?

 

מעט על ההיסטוריה של הקידום בגוגל

באופן כללי, הקידום בגוגל מבוסס על העיקרון הגאוני, הגורס כי יש לקדם את האתרים\דפים הרלוונטיים ביותר לגולש ע"פ תחומי העניין שלו והחיפוש שלו. השאלה הנגזרת מהעיקרון הזה היא: איך בדיוק עושים את זה? שכן, אי אפשר להתבסס על הפופולאריות של האתר בלבד, וייתכן שיהיו ברחבי הרשת אתרים רלוונטיים מאוד לגולש שהוא פשוט לא מכיר. כדי להצליח להביא בפני הגולש את התוצאות הרלוונטיות ביותר, הקידום בגוגל מבוסס בעיקר על קיומם של כמה תנאים הכוללים פחות או יותר את המרכיבים הבאים: קיומם של מילות או ביטויי חיפוש פופולאריים ע"פ חיפוש הגולש ופרמטרים שונים הקשורים לאמינות האתר (ולא רק ברמת הבטיחות). כמובן שקיימת גם אפשרות הקידום הממומן, אך לא ניתן להתבסס עליו בלבד כדי לקדם את האתר לאורך זמן.

 

ומה מכל אפשרויות הקידום ניתן לעשות לבד?

ככלל, בעלי עסקים יכולים לבצע מעקב בסיסי אחר נתוני הגלישה באתר שלהם ע"י גוגל אנליטיקס ובמקביל לערוך מעין מעקב על ביטויי מפתח ומילים בסיסיות כדי לדעת אילו מילים או ביטויים רצוי לשלב בתוכן עצמו בתוך האתר.

 

עם זאת, חשוב להבין כי למרות שפעולות אלה הן חיוניות לעסק, הן לא מספיקות כדי להצליח להביא את האתר למקום הראשון בגוגל ולשמור עליו לאורך זמן, מכמה סיבות: א. קידום בגוגל לא מתבסס כיום, רק על ביטויי או מילות מפתח (גם אם עדיין מדובר בבסיס האיתן של אומנות הקידום). ב. התחרות הקיימת כיום על הצלחה בגוגל היא גדולה כ"כ שלרוב עסק יצטרך לפעול בכמה מישורים ופלטפורמות כדי להצליח באמת, ולא להסתמך רק על קידום מוצלח בגוגל.

 

לכן, ניתן ואף מומלץ להתעדכן מפעם לפעם בעדכוני גוגל השונים ע"מ להבין טוב יותר אילו פרמטרים ייחשבו בעיני גוגל כעדיפים ואילו לא, וכן ניתן לדאוג עצמאית לקישורים מאתרים חיצוניים למשל, פעילות ענפה ברשתות החברתיות וכמובן כמובן – תוכן איכותי ורלוונטי לגולשים באתר.

 

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון: האם יש לכם את הזמן המספיק להשקעה בקידום האתר עצמאית?

כדי להצליח לקדם את האתר באמת, דרוש לא רק ידע על איך לעשות את זה בפועל, אלא גם זמן.  מחקר מילות מפתח, ניתוח מגמות קידום בגוגל ומעקב אחרי מתחרים – כל אלו הן רק דוגמאות לפעולות נחוצות עבור ההצלחה של האתר בגוגל, פעולות הדורשות המון זמן וסבלנות.

לכן, לסיכום, ניתן לומר שגם אם הקידום העצמאי בגוגל הוא אפשרי ברמת העיקרון, הוא בד"כ מוגבל עקב חוסר ידע מקצועי, אולם גם עקב מגבלות זמן. עם זאת, מומלץ לכל עסק מתחיל להבין ברמה בסיסית בחוקי הקידום של גוגל, לשם מעקב רצוי אחר התקדמות האתר.

עידן דוידי

עידן דוידי

עידן דוידי הוא בעלת עסק לשיווק דיגיטלי דוידי מרקטינג. עידן מתמחה בקידום ממומן ובפיתוח אפליקציות , בין תחביביו העיקריים הם לחקור וללמוד על טכנולוגיה וטרנדים חדשים. את כל המדריכים והמאמרים באתר הוא כותב בעקבות הרצון לשתף את הידע אשר הוא צובר ועושה זאת בהתלהבות.