shadow

תחום מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח אינו קופא על שמריו ולו רגע אחד. זהו תחום המציע מגוון רחב של חידושים, רבים מהם הופכים לטרנדים של ממש.

אם מתבוננים על נקודת הזמן הנוכחית, ניתן להצביע על מגמה מרכזית אחת: מספר חנויות האונליין נמצא במגמת עלייה. ואכן, רבים פונים לחנויות האלה בשאיפה למצוא בהן הצעות מחיר משתלמות בכל קנה מידה, כמו גם חווית קנייה המוגדרת כנוחה יותר. הנה כל מה שחשוב לדעת על החנויות המקוונוות, יתרונותיהן וחסרונותיהן.

המעלות של חנויות האונליין

אז מדוע רצוי לרכוש באמצעות חנויות הקוסמטיקה הפזורות ברשת האינטרנט? ובכן, הסיבה הראשונה בגינה רבים בוחרים לעשות זאת היא כדי ליהנות ממחירים מוזלים, וזאת על רקע העובדה שעלויות התפעול של אתר אינטרנט נמוכות מאלה של חנות "פיזית". בנוסף, בחנויות מהסוג הזה הבחירה היא אך ורק של הלקוח, ללא נסיונות שכנוע של דיילות (שלא תמיד ברור מה עומד מאחוריהם) וללא מכירה אגרסיבית המביאה לרכישה מוגזמת של מוצרים, שאין בהם בהכרח צורך. בהמשך לכך, ישנן חנויות אשר כן מאפשרות, לאלה המעוניינים בכך, לקבל ייעוץ מקצועי מאיש מקצוע מטעמה של החנות: בכך ניתן לנצל את הידע המקצועי של אנשיה לבחירת המוצר האידיאלי והמתאים ביותר לצרכים.

מוצרי קוסמטיקה

בנוסף, השימוש בחנות מקוונת נחשב לנוח ולמהיר הרבה יותר. אין צורך להגיע לחנות בצורה ישירה, על כל זמן הנסיעה, הוצאות הדלק או הוצאות החנייה שבכך. לעומת זאת, החנויות המקוונות מאפשרות לבצע את הרכישה מבלי לצאת מפתח הבית ובכל רגע נתון: בין אם המדובר הוא על שעות הלילה, בהן חנויות שאינן מקוונות נוטות להיות סגורות, ובין אם המדובר הוא על שבתות וחגים. בנוסף, הרכישה המקוונת מונעת את הצורך לעמוד בתורים, סוגיה משמעותית אף היא בעידן בו זמן שווה הרבה מאד כסף.

ומה באשר לחסרונות?

יחד עם הכתוב מעלה, חשוב להדגיש שגם לחנויות אונליין בתחום הקוסמטיקה יש חסרונות. ראשית, סוגיית המשלוח: אם בחנויות "מסורתיות" אנחנו יכולים לצאת עם המוצר הנרכש בתוך מספר דקות, בחנויות המקוונות יש צורך בהמתנה למשלוח. זו נמשכת לרוב בין מספר ימים למספר שבועות, בהתאם למיקום החנות, לסוג המשלוח ואף לגורמים חיצוניים (נניח, השירות שמעניק דואר ישראל). לעיתים המשלוח כרוך בתשלום, דבר שעלול לייקר מעט את מחיר הרכישה. מנגד, רבים טוענים כי הפער במחירים לטובת החנויות המקוונות עשוי להתקיים גם לאחר שמכניסים את סוגיית המשלוח לתמונה, ושבכל מקרה – תמורת מחיר נוח ואיכות גבוהה שווה אולי להמתין.

סוגיה משמעותית אחת נוגעת למאפיין עיקרי של תחום הקוסמטיקה והטיפוח, והוא הצורך בהתאמה אישית של המוצר ללקוח. בחנויות הפיזיות, ניתן להתרשם מהמוצרים בצורה בלתי מתווכת ואף להתנסות בהם הלכה למעשה, בעיקר באמצעות טסטרים למיניהם. הדבר עשוי להקל לבצע את הבחירה האידיאלית עבור אותו אדם: חשבו, למשל, על בחינה של התאמת בושם לגוף.

אז מה עושים?

כפי שניתן לראות, חנויות קוסמטיקה אונליין מגלמות בתוכן שורה ארוכה של יתרונות משמעותיים, אך לצד זה גם חסרונות אפשריים. עם זאת, בסקירה מהירה דומה כי יתרונות החנויות גדולות מהחסרונות שלהן, מה שבהחלט עשוי להטות את הכף לטובת השימוש בהן במספר לא מבוטל של מצבים. מהפיכת חנויות האונליין – וכיום אין הגדרה מתאימה יותר מאשר "מהפיכה" כדי לתאר זאת – מגדילה בשיעור ניכר את הסיכויים לצרכנות נבונה באמת ועשויה להוזיל את מחירי המוצרים בשוק הקוסמטיקה בעשרות אחוזים. על רקע עליית המחירים המאפיינת את כל תחומי החיים בישראל בשנים האחרונות, והקושי של ישראלים רבים "לסיים את החודש", סוגיה זו הופכת למשמעותית בכל קנה מידה.

החדשות הטובות, בכל מקרה ומקרה, הוא שבמצב הדברים הנוכחי היופי נמצא בהחלט בהישג יד.
לביקור בחנות קוסמטיקה אונליין, לחץ כאן.

Author

מאיר גודוביץ'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *