במציאות של ימינו, הוא תחום חזק ומאוד משמעותי להצלחה או סופו של עסק. עסקים בשנים האחרונות הבינו שהקהל שלהם נמצא באינטרנט- במחשב ובסמארטפון, ורוב הזמן ברשתות החברתיות. גם כשמדובר בעסק של ייבוא מסין או אפילו בסופרמרקט שכונתי, עסקים רבים כבר הבינו שחשוב להשקיע ולטפח שיווק דיגיטלי של העסק, לא מספיק עסקים וחברות הבינו שהרשתות החברתיות, נכון לשנת 2017, הן מקום מפתח לקהל ויש להשקיע בהן אסטרטגיה, ולא לראות בהם כאלמנטים צדדיים או נפרדים ממערך השיווק הדיגיטלי כולו. שיווק דיגיטלי לעסקים חייב לכלול את אסטרטגיות השיווק הרווחות- שיווק במיילים, אופטימיזציה במנועי החיפוש, קידום ממומן במנועי חיפוש, שיווק על ידי שימוש בווידאו ומדיות נוספות, מודעות ותוכן שיווקי. הבנת הקשר בין האסטרטגיה השיווקית לבין מאפייני הפלטפורמות השונות של הרשתות החברתיות, יחד עם ניצול נכון של שני הצדדים, יכולים לקדם את העסק בצורה משמעותית מאוד.

שילוב של קידום ברשתות החברתיות עם השיווק הדיגיטלי

תהליך השיווק יהיה אפקטיבי ביותר, כפי שנאמר, כשהוא מנצל את כל היתרונות והיכולות של הרשתות החברתיות על מנת להגדיל את הקהל והקשר עם מאגר הלקוחות- הקיימים והפוטנציאליים. לדוגמה, ניצול של רשת חברתית כפלטפורמה להפצת תוכן. עסקים רבים משקיעים בכתיבת תוכן, אך ההפצה שלו לא מקבלת מספיק דגש, והתוכן שלו לא מקבל תנועה. רשתות חברתיות הן כלי כל כך יעיל בשיתוף והפצה של תוכן, שחבל לבזבז אותו. גם כאן צריכה להיכנס החשיבה האסטרטגית והשאלות שעולות- איזו רשת חברתית תתאים ביותר? כיצד ניתן לשתף את התוכן בצורה שתמשוך הכי הרבה קהל, מה היכולות והמאפיינים של הרשת החברתית וכיצד ניתן לנצל אותן, איך להגדיל התנועה לתוך הקישור וכו'. במסגרת קורס קידום אתרים לומדים הסטודנטים כי פעילות ושיווק ברשתות חברתיות לא נלקח בחשבון באלגוריתמים של גוגל, ובקלות ניתן לחשוב כי זה לא מביא תועלת לקידום האתר במנועי החיפוש, אך חשוב לזכור ששיתופים ולייקים על ידי המשתמשים חושפים את העסק לקהלים גדולים יותר. על ידי שימוש באסטרטגיית שיווק טובה ולינקים, שהם מפתח להצלחה במספר הכניסות ובדירוג במנועי החיפוש, ניתן להמיר את המשתמשים בנחשפים דרך הרשת החברתית למשתמשים שנכנסים ומגדילים את התנועה באתרכם.digital-marketing-1725340__340[1]

העסק, הלקוחות והרשת החברתית

שיווק דיגיטלי נשען על הגדלת מספר כניסות, משתמשים או קונים, רשימות תפוצה וכו'. ניתן להשתמש ברשתות החברתיות כדי להגדיל את מאגר רשימת התפוצה במייל, ומעקב צמוד אחרי מה אומרים עליכם וחושבים עליכם הלקוחות ברחבי הרשת החברתית. הרשתות החברתיות מקרבות את התקשורת בין העסק לקהלו, וחשוב לטפח את הקרבה הזו. מענה על הוול או במסנג'ר נותן למשתמש תחושה של קרבה, שהוא מדבר עם מישהו כאינדיבידואל ולאו דווקא ניצב בפני עסק שלם. יחד עם הניטור אחר התגובות עליכם ברחבי הרשת החברתית, עד כמה שניתן, תמונת המצב של רגשות הלקוחות שלכם ביחס לעסק היא יותר מהימנה, מדויקת ומאפשרת מענה מהיר וטיפול מהיר במצבים שליליים.

Author

charlie

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *