כיצד פונטים משתלבים עם עיצוב גרפי

פונטים משתלבים עם עיצוב גרפי

הפונטים, או כמו שקוראים להם בעברית גופנים, הם אותיות מעוצבות בהן אנו משתמשים. למשל אנו יכולים לבחור את הפונטים כאשר אנו כותבים מסמך בוורד; כאשר אנו מדפיסים הזמנות לחתונה או או מעצבים באנרים לקמפיין באינטרנט. אך מסבר שהפונטים הם הרבה יותר ממה שנראה לעין. לא בוחרים פונטים סתם על פי מה שנראה לנו יפה ומה שמתחשק לנו. פונטים גם יוצרים אצלנו תחושות ורגשות  והם אחד מהאמצעים העיצוביים שבהם אנו משתמשים בשביל להעביר את המסר – ישנו קשר הדוק בין פונטים לבין עיצוב גראפי. כאשר אתם כותבים מסמך בוורד אתם אולי רוצים לשים את הדגש על פונט שנוח לקרוא אותו אבל כאשר אתם עוסקים בעיצוב אתם חייבים לקחת שיקולים אחרים בחשבון.

בדיוק כפי שהעיצוב הגראפי צריך לשרת את המסר הפרסומי והמיתוג שלכם, כך גם הפונטים. הם הולכים יד ביד עם העיצוב הגרפי. פונט מסוים שמתאים לצרכים שלכם יכול להיות טעות פטאלית עבור הצרכים של מישהו אחרת. זוהי בעצם הסיבה מדוע ישנם סוגים שונים של פונטים. עיצוב גרפי הוא למעשה בדיוק הפעולה אשר משלבת טקסט עם אלמנטים חזותיים אחרים על מנת להעביר מסר. המסר שהעיצוב מעביר הוא מסר המנסה לפנות גם לתת המודע שלכם והוא עושה שימוש באמצעים מתוחכמים על מנת לעשות זאת – בחירת המילים, בחירת הצבעים, מיקום המילים, הרקע, איורים שונים ועוד.

ֿכאשר מעצב צריך להעביר מסר פרסומי הוא בדרך כלל מקבל טקסט או סלוגן ועליו לעצב כרזה (או כל עיצוב אחר) אשר מבטא את המסר בצורה הטובה ביותר. נניח ומדובר בקמפיין פוליטי המנסה להזהיר אותנו באמצעות הפחדה על מה שצפוי לנו עם אדם מסוים יבחר לתפקיד ראש הממשלה. על המעצב לחפש את כל האמצעים המשרדים לצופה את המסר של ההפחדה בעזרת כל האמצעים העומדים לרשותו. בהחלט ישנם פטנטים מסוימים אשר מסייעים להעביר את המסר הזה.

פונטים משתלבים עם עיצוב גרפיהפונטים בסופו של דבר משרתים את המיתוג של המוצר או החברה. להזכירכם מיתוג הוא מערכת הרגשות שמותג מסוים מעורר אצלנו. מעצבים עושים שימוש בפונטים מסוימים על מנת ליצור את אותו המיתוג (כמובן שהפונטים הם כלי אחד לד אחרים). בסופו של דבר פונטים מסוימים הופכים להיות מזוהים עם העסק ומיתוגו.

על מנת להסביר את הקשר שבו משתלבים הפונטים עם העיצוב הגרפי אנו מציעים לכם לעשות תרגיל קטן. בכל מקום שאתם הולכים אתם מוקפים בפונטים. שימו לב בפעם הבאה להבדלים בין פונטים שונים. למשל אתם יכולים להסתכל על מודעות לסרטים ולראות את ההבדלים בין פונטים המפרסמים סרט לילדים, לעומת סרט למבוגרים או סרט אימה.

עידן דוידי

עידן דוידי

עידן דוידי הוא בעלת עסק לשיווק דיגיטלי דוידי מרקטינג. עידן מתמחה בקידום ממומן ובפיתוח אפליקציות , בין תחביביו העיקריים הם לחקור וללמוד על טכנולוגיה וטרנדים חדשים. את כל המדריכים והמאמרים באתר הוא כותב בעקבות הרצון לשתף את הידע אשר הוא צובר ועושה זאת בהתלהבות.