בואו נתחיל מהסוף – אף ארגון, חברה, או עסק, לא היו משקיעים בהקמה ותחזוקה של אתר אינטרנט מקצועי, מעוצב וידידותי – אם אתר אינטרנט זה לא היה משרת אותם, כזרוע שיווקית רבת עוצמה. דווקא העסקים הבינוניים והקטנים, מגלים לא אחת כי בעוד אתר האינטרנט שלהם משמש כלי אינפורמטיבי יעיל – הוא לא מושך לקוחות. אם האתר שלכם לא מופיע במעלה תוצאות החיפוש במילים שהן "תכלס" כמו תחום העיסוק שלכם (לא כולל שם העסק, בהנחה ששם דווקא אין לכם תחרות גדולה) – אתם חייבים לקרוא את המאמר הזה. כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים – במאמר שלפניכם.

קידום אתרים – בשורה התחתונה, נותנים תשומת לב לאתר שלכם (וללקוחות, דרכו)

אז יש לכם אתר אינטרנט חדש. השקעתם בעיצוב, בפיתוח, ואפילו כתבתם את כל התוכן בהמון תשומת לב, ואתם די מרוצים ממנו. מה עכשיו? האם יש לכם כוונה לפעול בשיטת ה"שגר ושכח" ולחכות שהלקוחות יתעלפו מאתר האינטרנט החדש עד כדי כך שהם לא יוכלו להתאפק וירימו לכם טלפון מייד? אם כן – אתם כנראה בדרך להתאכזב. אתר אינטרנט, כל אתר אינטרנט – אבל בפרט אלה הפועלים בשווקים תחרותיים – נדרש לתחזוקת תכנים קבועה, על פי מה שהלקוחות שלכם מחפשים. פעולה זו, של העשרת התכנים, לפי ביטויי החיפוש של הלקוחות, ואם אפשר גם השגת קישורים איכותיים אל האתר שלכם – היא בעצם קידום אורגאני.

* הקידום האורגאני עוסק בעדכון התכנים באתר שלכם ובשם הארגון שלכם מחוץ לאתר בפלטפורמות נוספות ברשת, על מנת למתג את החברה ולדאוג שהאתר יהיה רלוונטי ביחס לביטויי החיפוש של הלקוחות הפוטנציאליים.

קידום אתרים – שיעור ראשון

כל מהלך של קידום אתרים מבוצע אל מול תובנות בנוגע לביטויי החיפוש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. בוא נבהיר כמה נקודות בעניין ביטויי החיפוש:

  • שם העסק שלכם הוא בהחלט לא ביטוי חיפוש, בעיקר בגלל שאתם בוודאי היחידים עם השם הזה – אנחנו לא צופים חרות עזה דווקא מהכיוון הזה
  • אם אתם חושבים שאתם יודעים מה הלקוחות שלכם מחפשים – חשבו שוב. שימוש בכלים מקצועיים (כמו כלי מפתחי האתרים של גוגל) בוודאי יפתיע אתכם, בנוגע לחיפושים בתחום שלכם הנערכים בעברית בכל יום
  • כתיב מלא וכתיב חסר – אל תזלזלו בזה. גוגל הוא עדיין לא סמנטי כפי שהוא היה רוצה שנחשוב שהוא, וביטויים כמו "פילטיס" או "פילאטיס" הם לא זהים מבחינת היקפי החיפוש – בחרו את הביטויים שלכם בכתיב מדוייק על פי תוצאות החיפוש, תמכו גם בצורות כתיבה נוספות של הביטויים שלכם, אבל באופן משני בלבד

מאותה הבדיקה על חיפושים בתחום שלכם, המכונה מחקר ביטויי מפתח, תשיגו רשימה של ביטויים – עכשיו, אפשר להתחיל לכתוב תוכן.digital-marketing-1725340__340[1]

הידעתם? התוכן הוא המלך

בשנת 1996 – כן כן, ממש לפני עשרים שנה, נאם ביל גייטס את אחד הנאומים היותר זכירים שלו, במהלכו הוא אמר את המשפט שהפך מאז מנת לחמו של כל כותב תוכן – Content is King. ההיגד הזה רק הופך נכון יותר עם הזמן, ועל מנת שהאתר שלכם ידורג גבוה בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש – אתם חייבים למלוך עם תוכן איכותי, שמתייחס לביטויים ממחקר ביטויי המפתח ונותן ערך בקריאתו. הנה כמה דגשים לכתיבת תוכן איכותי לאתר שלכם:

  • כל מאמר שאתם כותבים, חייב להתייחס לביטוי חיפוש אחד לפחות, אפשר לשלב הופעה של יותר מביטוי חיפוש אחד במאמר
  • חשוב לחלק את המאמר לפיסקאות, בהתאם ליכולות הקריאה הנסוגות, ללא ספק, של אנשי האינטרנט. מעל כל פיסקה תהיה כותרת, אם אפשר – שתכיל את ביטויי המפתח, ושתהיה מעניינת
  • אם אתם יכולים להכניס למאמר שלכם רשימה ממוספרת או בנקודות – נהדר

כמה ביטויי מפתח להכניס לכל מאמר? קשה לומר. דאגו שהמאמר יהיה קריא ושתוספת ביטויי המפתח לא תהיה מאולצת.

אולי הטיפ הכי חשוב בקידום אתרים – אתם לא חייבים להתמודד עם זה לבד, אם לא בא לכם

המושג "יתרון יחסי" בכלכלה מתאר את המנגנון המופלא, המאפשר לכל אחד מאיתנו לעשות את מה שהוא טוב בו ולהציע ממנו לאחרים. כך, אם אתם תגדלו עגבניות ואנחנו נגדל מלפפונים – נשמח לקבל מהעגבניות שלכם, בתמורה למלפפונים – והנה, שנינו הרווחנו. אם נקפיץ את אותו הרעיון 2,00 שנים קדימה – אתם מוזמנים לשמור על היתרון היחסי שלכם בתחום בו אתם עוסקים, ולהשאיר את המלאכה של קידום אתרים אורגני למי שעוסקים בעיקר בזה.

קידום אתרים אורגני – הנה מה שאתם צפויים לקבל

כשצוות מקצועי של מקדמי אתרים לוקח על עצמו לקדם את האתר שלכם, הוא צפוי לתת מענה לנושאים הבאים:

  • מחקר ביטויי מפתח וקביעת אסטרטגיה לקידום
  • מעבר על האתר ואופטימיזציה של הוכן שכבר קיים בו, מבלי לפגוע בקריאות שלו
  • תחזוקה שוטפת של התכנים בתוך האתר ומחוץ לאתר, עם קישורים נכנסים, בשם העסק שלכם
  • מעקב אחר ביצועי התכנית ושיפור במיקומי החיפוש בביטויים המקודמים

ההשקעה בקידום אורגני, שאתם עושים לבד או שהוצאתם החוצה לצוות מקצועי – אמורה להשתלם. עם הטיפוס של האתר בתוצאות חיפוש רלוונטיות אתם צפויים לקבל יותר חשיפות, יותר פניות, ויותר לקוחות הישר מהאתר. אם אתם צריכים עזרה בתחום קידום האתר שלכם – פנו אלינו, ויותר מנשמח לעזור.

Author

charlie

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *