shadow

כאשר יש לכם עסק קטן, חשוב מאד שתתחילו את הניהול שלו בצורה טובה ותקבעו כבר בשלבים הראשונים את האסטרטגיה השיווקית של העסק שכוללת כמה וכמה שדגשים והם: בחירת קהל היעד של העסק שלכם, הכרה של המתחרים, הנבת החולשות והחוזקות של העסק, מיצוב העסק מול קהלה יעד, תכנון השיווק והפרסום וכמובן ביצוע תהליך מיתוג של העסק.

אבל מהו מיתוג? ומדוע הוא חשוב במיוחד לעסקים קטנים?

מיתוג הוא הגדרת העסק מול קהל היעד כך שקהל הלקוחות יבין מהו המותג, ידע לזהות אותו, להבין האם הוא מתאים לו ואיזה תועלות מקנה לו המותג.

כיום מיתוג נעשה על ידי המומחים בתחום אשר מספקים לעסק את כלל ההגדרות שלו, מסייעים לו להבין מהי הדרך הנכונה למתג את המוצר או העסק והשירות שלהם אל מול קהל היעד, תוך שהם מסייעים להבין באיזה שפה וטון יש לפנות ללקוחות.

כיום עסקים קטנים מבצעים מיתוג בכל תחום, בין אם מדובר בבתי קפה, מסעדות, מלונות, משרדי מעצבים ומהנדסים, חבורת גינון, בעלות מכוני קוסמטיקה ועוד.

עסקים קטנים חייבים לבצע תהליך מיקוד כדי לדעת כיצד פועלים בתחום השיווק והפרסום ללקוח ובכך למשוך יותר לקוחות ולהגדיל מכירות ורווחים.

אבל כיצד תהליך מיתוג תורם לעסק קטן?

תהליך זה תורם לעסק הקטן בכמה וכמה מישורים, ביניהם:

  • הכוונה נכונה – מיתוג מקנה לעסקים את הדרך לבצע הכוונה נכונה בעסק ושיפור העסק, תוך שהם מכירים ביעדים שלהם וברך לשווק את המוצר אל מול הלקוחות.
  • מיצוב מחדש – באמצעות תהליך מיתוג יכולים בעלי העסק למצב מחדש את העסק שלהם תוך הגדרתו מחדש והתאמה לקהל היעד.
  • שיווק ממוקד – באמצעות תהליך מיתוג לעסקים קטנים יכולים בעלי העסקים, החברות, המשרדים ואפילו מי שמייצג אמנים ואנשי ציבור: להבין טוב יותר מי קהל היעד המרכזי של העסק ובכך לבצע שיווק ופרסום ממוקד דרך הפלטפורמות הנכונות.
  • הגדלת רווחים – באמצעות מיתוג נכון ושיווק ישירות אל קהל היעד ניתן להגדיל את קהל הלקוחות, לדאוג ללקוחות חוזרים ובכך להגדיל מכירות ורווחים. לקוחות חוזרים וכאלה שמשמרים על ידי העסק הם כאלה שהופכים לקהל יעד קבוע.

לסיכום, בדיקת העסק על ידי אנשי מקצוע העסקים בתהליכי מיתוג, היא זאת אשר תבחן את העסק וביצועיו ותסייע לבעלי עסקים קטנים להבין היכן דרוש שיפור. אז אם אתם רוצים לשפר ולהתייעל – זה הזמן למתג, גם עסק קטן.

Author

charlie

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *